Ma 2025. 2 5.
Ágota, Ingrid, Etelka napja van.
Látogatók száma : 57274971    








Honlapkeszites

Ügyfélbarát, jól felkészült munkatársakat toboroznak a Kormányablakokba

A Kormány döntése alapján megyeszékhelyeken biztosított képzéssel készítik fel a Kormányablakok leendõ munkatársait az egyre növekvõ feladatokra. Az õsszel induló továbbképzés távoktatási módszerekkel, elõadások és személyes konzultációk formájában zajlik. A továbbképzésen részt vevõk és sikeresen vizsgázók dolgozhatnak a Kormányablakokban, amelyek száma a jelenlegi 29-rõl 2013 végére körülbelül 300-ra nõ.


Nemcsak a Kormányablakok száma, hanem az ott elintézhetõ ügyek száma is megnõ, a Kormány célja ugyanis az egyablakos ügyintézés bevezetése. Ehhez az ügyeket jól ismerõ, képzett és az ügyfelekkel készséges munkatársakra van szükség. Összesen 6500 fõ számára szerveznek továbbképzést. A jelentkezésnél elõny az eddigi ügyfélszolgálati munka és a nyelvvizsga, de az ügyfelekhez, az ügyfélszolgálati munkához való hozzáállást is hangsúlyosan mérik.

A Kormány elfogadta azt a rendeletet, amely rögzíti a Kormányablakoknál dolgozó személyek kiválasztásának és képzésének feltételeit, amely a most a közzétett jelentkezési felhívás alapját is képezi. A képzés költségeit Európai Uniós forrás biztosítja.
A munkakör betöltéséhez szükséges jelentkezési felhívás a kormany.hu-n és a Hivatalos Értesítõben is olvasható. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium www.kabkarrier.kormany.hu címen külön honlapot indított, ahol a továbbképzéshez kapcsolódó minden szükséges információ megtalálható. A jelentkezéshez szükséges pályázati ûrlap is ezen a honlapon érhetõ el. A képzésre elektronikusan lehet jelentkezni 2012. augusztus 31-ig.
A képzés során megszerezhetõ végzettség elismert közigazgatási szaktudást és hosszútávú, kiszámítható munkakört biztosít. Az õsszel induló képzést a Nemzeti Közszolgálati Egyetem szervezi a megyeszékhelyeken. Az ügyintézõk közigazgatási alapismereteket, közigazgatási hatósági eljárási ismereteket, elektronikus közigazgatást, ügyfélszolgálati informatikát tanulnak, felkészítik õket az egyedi ügyek és élethelyzetek kezelésére, és a képzés fontos része az ügyfélszolgálati készségfejlesztés.
A felsõfokú végzettséggel rendelkezõk két féléves szakirányú továbbképzésen, a középfokú végzettségûek pedig 316 órás közszolgálati továbbképzésen vesznek részt. Az ilyen képesítéssel rendelkezõk lehetnek a Kormányablak dolgozói. A kiválasztási eljárás során a képzésre jelentkezõ közszolgálati tisztviselõnél elõnyt jelent, ha középfokú C” típusú nyelvvizsgával rendelkezik, vagy a jelentkezésekor ügyfélszolgálati munkakörben foglalkoztatják. A képzés szóbeli és írásbeli vizsgával zárul.
A Kormány célja az egyablakos ügyintézés biztosítása az ügyfelek számára. Ez azt jelenti, hogy az állampolgárok lehetõleg egyetlen helyen, a - 2013 végéig kialakítandó - Kormányablakoknál tudják majd hatósági ügyeiket intézni. Ehhez vezetõ fontos lépés, hogy 2013. január 1-jével felállnak a járási hivatalok, a jelenleg mûködõ okmányirodák Kormányablakokká alakulnak át. A jövõ év végére a jelenlegi 29 Kormányablak helyett már kb. 300 Kormányablak mûködik majd az országban, ahol hétfõtõl-péntekig reggel 8-tól este 8-ig várják az ügyfeleket.

OS - Kanizsa



2012-08-17 09:19:00


További hírek:


KÖZÉRDEK ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül