Ma 2025. 4 29.
Péter, Katalin, Roberta napja van.
Látogatók száma : 57694512    








Honlapkeszites

SZÓBELI KIEGÉSZÍTÉS A 2008.05.08-I KGY NAPIRENDJEIHEZ

1). A soron kívüli összehívásban felsorolt indokokhoz (l. írásbeli anyag)
A 8 képviselõ általi kezdeményezés újabb kérdéseket nem tartalmaz, amit a januárban ne tárgyaltak volna. A fõigazgató minden felvetett kérdésükre minden részletre kiterjedõen megválaszolt, amit a KGY el is fogadott.
A meg nem válaszolt kérdésekre pedig részletes válaszokat kaptak a beterjesztõk még februárban. Az persze lehet, hogy a kapott szakmai válaszok nem tetszenek a választ feltevõknek. Ez érthetõ is, hiszen a januári közgyûlésen kapott szóbeli szakmai válaszok jelentõs részét (meg sem értették, vagy azért nem tetszett az akkori KGY-t kezdeményezõknek, mert a válaszokat) nem tudják illeszteni saját egészségpolitikai elképzeléseikhez, amely épp a napokban mondott csõdöt. A február 11-i 9 oldalas írásos válaszanyagra visszajelzés nem érkezett, ezért a válaszaimat elfogadottnak tekintem, azokat megismételni nem kívánom.


Nem értelmezhetõ az indítvány azon megállapítása, hogy személyem körül tisztázatlan körülmények merültek fel és hogy ezek mennyiben érintenék a betegellátás biztonságát és a kórház vezetését. Az indítványozók által elvárt hiteles tájékoztatást csak konkrétan megfogalmazott észrevételekre, kérdésekre lehet adni. Ilyet azonban a beadványukban nem jelelöltek meg.

Korábban is közöltem, hogy személyemet érintõ, általam indított peres (munkaügyi) eljárásnak jelen kórházfõigazgatói pozíció betöltéséhez semmi köze, az magánügyem. Az egyébként még folyamatban van, tehát végeredményrõl beszámolni nem tudok. Ellenem indított „esetleges” vizsgálatokról nincsen tudomásom

A kórház gazdasági igazgatói és orvos-igazgatói funkciója a hatályos jogszabályi rendelkezések (Kjt) alapján megbízással betöltöttek.

A gyógyászati osztályokon lévõ orvos-szakdolgozói létszámot a megváltozott törvényi helyzethez kellett igazítanunk, melyet csoportos létszámcsökkentéssel tudtunk megvalósítani. A kórház zavartalan mûködését személyzeti vonalon is tudjuk biztosítani. A fül-orr-gégészeti osztályról három orvos távozott el. Ezt a képviselõk maguk hagyták jóvá szavazataikkal. Ennek ellenére a létszámhelyzet megoldására hatásos intézkedéseket tettünk, ekként a betegellátás szakmai színvonala biztosított. Ez szakmai kérdés, nem politikai.
A rendelet által meghatározott minimum feltételeknek megfelel, az ÁNTSZ-nek lehet jogosultsága a szakmai szempontok felülbírálatára.

A kórház által 2007. január 1.-t követõen megkötött szerzõdésekrõl 2007. december 31.-ig bezárólag korábban megküldtük a Polgármesteri Hivatalnak a kimutatást. Jelen elõterjesztéshez csatoltan megküldjük az azóta keletkezett újabb szerzõdésekrõl szóló kimutatást. A szerzõdés tartalmának más fél számára történõ kiadása jogi akadályokba ütközik, mivel sérti a szerzõdõ fél üzleti érdekeit. Javaslatunk, amely szerzõdést a képviselõk aggályosnak tartanak, indítványozzák az arra illetékesek felé célvizsgálat elrendelését.


2.) A 2007. évi szakmai beszámolónkhoz
A 2007-ben fontos és említésre érdemes eseményeket írja le. Ez az anyag tartalmazza a kórház 2007. jan. 1-i átvételi állapotot, és feltünteti mindazon fontos lépéseket, amelyeket megtettünk a feladatunk maradéktalan ellátása és a gazdasági egyensúlyunk megõrzése érdekében.

Kihangsúlyozzuk, hogy a Szakmai Beszámoló nem kötelezõ feladata a kórháznak, azt önként készítettük el és terjesztettük a tulajdonos elé az alábbi szempontok alapján:
• A kórházban 2007. január 1-én vezetõváltás történ, így átadás/átvételi dokumentumként is szolgál
• A 2007. év az egészségügy és egyben a kórház válságéve is volt
• A képviselõk kórház munkájával és mûködésével kapcsolatos ismeretei udvariasan szólva is erõsen hiányosak, amire a kérdéseik és nyilatkozataik utalnak.
• Saját belsõ igényünk, hogy munkánkról számot adjuk a tulajdonos és az igénybevevõ lakosság felé
• Ezen keresztül szeretnénk dolgozóink számára is megfelelõ elismerést szerezni.

Az anyagban foglaltak megértéséhez és tárgyilagos értékeléséhez mindnyájan ismerik azokat a makroszintû változásokat, amelyek meghatározták és behatárolták a kórház 2007. évi mûködési feltételeit.

Mivel nem vagyok politikus, ezek értékelése nem az én feladatom……...., de
a 20 éves egészségügyi igazgatási tapasztalatom alapján úgy érzem mindig tárgyilagosan láttam az egészségügyet.

Hogy objektív véleményt halljanak az elmúlt év eseményeinek értékelésérõl kiemelem a Magyar Kórházszövetség XX. Kongresszusának az errõl szóló állásfoglalásából az ide vonatkozó részeket. (Debrecen 2008. ápr.4.)

3. sz. melléklet
Az egészségügyi ellátó rendszer évek óta mély strukturális, funkcionális és finanszírozási válsághelyzettel küzd, melyek idõnként a közvetlen betegellátást is veszélyeztetik.

Az eddigi reformlépésekbõl hiányzik a hosszú távú stratégiai koncepció, a végrehajtott változtatások sem vették figyelembe a szakma és a szakmai szervezetek véleményét.

Az egészségügyi dolgozók megbecsülése, munkájuk erkölcsi és anyagi elismerése a reform folyamat támogathatóságának alapvetõ követelménye. Csökken az egészségügyi pálya iránti érdeklõdés, növekszik a pályaelhagyók száma. A diplomások mellett ápolók, szakasszisztensek, egészségügyi-gazdasági, informatikai szakemberek hiányoznak a rendszerbõl.

Az elmúlt közel egy évben a korábbiakhoz viszonyítva jelentõs mértékben növekedett a fekvõ gyógyintézmények adósságállománya. Az E alap szufficitet tartalmazó jelenlegi állapota döntõen az intézmények folyamatos, súlyos alulfinanszírozottsága és a járulékfizetési hiányosságok részbeni felszámolásának következményeként jött létre.

A struktúra átalakítást követõen a TEK-TVK összhang kellõen nem valósult meg.

Tovább folytatódott, sõt fokozódott a kórházi szféra alaptalan lejáratása mind a médiumokban, mind egyes politikai megnyilvánulásokban. Az egészségügyi intézmények, azok vezetõi és valamennyi egészségügyben dolgozó joggal várja el – elsõsorban az ágazati vezetõktõl - , hogy munkájukat a társadalmi hasznosságuknak megfelelõen becsüljék meg.

A reform folyamat ne politikai érdekeket, hanem szigorúan szakmai célokat szolgáljon.

Nem értünk egyet azzal a retorikai és kommunikációs gyakorlattal, amely az ágazatban fellelhetõ hibákért, mûködési zavarokért nem a tényleges okokat (a hibás szakmapolitikai döntéshozatalt, alulfinanszírozottságot, egzisztenciális bizonytalanságot, szakember hiányt, az egészségkultúra hiányosságait, stb.) hanem szinte kizárólagosan az egészségügyi ellátás szereplõit teszi felelõssé.


A Kanizsai Dorottya Kórház 2007. évben megõrizte mûködõképességét. Betegeit a megmaradt kapacitásával – a nehezített körülmények ellenére - ellátta, teljesítette az alapító okiratában meghatározott feladatait. A januárban megfogalmazott aggályok ellenére sikerrel szerepelt az auditon.

Az intézet az elõzõ, 2006-os év –115,3 millió Ft negatív fedezetével ellentétben pozitív eredménnyel (+50 millió Ft) zárta a 2007. évet. Intézeti szinten a 2006 – os évhez képest 165,8 millió Ft fedezetjavulást ért el.
Azt, hogy a kórház a tényleges jogszabályok és pénzügyi feltételek szerint mûködik, a beszámolója mennyire tükrözi a valós helyzetet, azt a Független Könyvvizsgálói vélemény bizonyítja:
„A könyvvizsgálat során a Kanizsai Dorottya Kórház 2007. évi éves beszámolóját, annak részeit és tételeit, azok könyvelési és bizonylati alátámasztását az érvényes könyvvizsgálati standardokban foglaltak szerint felülvizsgáltuk és ennek alapján elegendõ és megfelelõ bizonyosságot szereztünk arról, hogy az éves beszámolót a számviteli törvényben, továbbá a vonatkozó kormányrendeletben foglaltak és az általános számviteli elvek szerint készítették el.
Véleményünk szerint az éves beszámoló a Kanizsai Dorottya Kórház 2007. évi költségvetése teljesítésérõl, a 2007. december 31-én fennálló vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetérõl, valamint a mûködés eredményérõl megbízható és valós képet ad.” (Kaposvár, 2008. ápr. 8.)

Az objektívértékelés érdekében annak a testületnek a véleményébõl idézek, aki ténylegesen kompetens, mert összetételében reprezentálja a lakosságot, a betegeket, az ellátási területen lévõ önkormányzatokat, társadalmi szervezeteket: ez a Kórház Felügyelõ Tanácsa, amely 2008. áprilisában megtárgyalta a KD Kh. Önök elõtt fekvõ jelentését és a következõ határozatot hozta:

„A Kanizsai Dorottya Kórház Felügyelõ Tanácsa 2008. április 22-én megtárgyalta a kórház 2007. évi szakmai munkájáról szóló beszámolót. Elismerését fejezi ki az elvégzett munkáért és köszönetét a dolgozóinak, valamint a menedzsmentnek.
A Felügyelõ Tanács tagjai a javasolt javításokkal egyhangúan elfogadják a beszámoló anyagát. Javasolják Nagykanizsa Megyei Jogú Város Közgyûlése számára is a Beszámoló elfogadását.”

A beszámolóban igyekeztem felcsillantani a legfontosabb kitûzött célunkat is: hogy ne csak névlegesen, hanem ténylegesen, tartalmilag is súlyponti kórház legyen a Kanizsai Dorottya Kórház. Fel kell nõnünk ehhez a feladathoz annak érdekében, hogy az ellátásra hozzánk forduló betegek elégedettek legyenek a színvonalas gyógykezeléssel.

Ehhez 2007-ben megtettük az elsõ lépéseket, de az út még hosszú odáig és csak az Önök támogató segítségével mehetünk rajta végig. Én nem tudom egyedül elvonszolni odáig.

A lehetõséget megragadom köszönetnyilvánításra is. A kórház nehezített mûködése ellenére is a dolgozóink helyt álltak. Ezért a Kanizsai Dorottya Kórház valamennyi dolgozójának itt a Közgyûlés elõtt és a lakosság nyilvánossága mellett õszintén megköszönöm az egész évben végzett áldozatos munkájukat és a néha igen nehéz vezetõi intézkedésekkel szemben tanúsított türelmüket. A tulajdonos Önkormányzatnak, a Kórház Felügyelõ Tanácsának, a társ intézményeknek pedig köszönöm a támogatásukat, a kanizsai és környéki lakosságnak, betegeinknek pedig azt, hogy 2007-ben is megtiszteltek bizalmukkal.

Nagykanizsa, 2008. május 27.
dr. Kovács József László
fõigazgató





2008-05-28 13:56:03


További hírek:


SZÓRÓL SZÓRA ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül