Ma 2025. 4 26.
Ervin, Klétusz napja van.
Látogatók száma : 57679308    








Honlapkeszites

A jövõ osztálytermében

Interaktív projektor, dokumentum kamera, tablet PC, feleltetõ eszközök, interaktív tábla - csak hogy néhányat említsünk azokból az eszközökbõl, amelyeket a European Schoolnet (30 európai ország oktatási minisztériumainak hálózata) által szervezett továbbképzés résztvevõi elsõ kézbõl kipróbálhattak. A helyszín a Future Classroom Lab, egy a legmodernebb technikával felszerelt oktatástechnikai bemutatóterem és labor Brüsszelben.


Az interaktív tábla technológia pedagógiai használata az osztályteremben címû képzés egyik résztvevõje volt Fata Emõke a nagykanizsai Piarista Iskola tanára. A július elején lezajlott kurzuson való részvételét a Comenius program, az Európai Bizottság közoktatási programja támogatta, melyet Magyarországon a Tempus Közalapítvány koordinál.

11 ország, köztük Portugália, Törökország, Lettország és Ciprus 20 pedagógusa osztotta meg egymással tapasztalatait, gyakorlatban kipróbált módszereit Az öt nap alatt a trénerek irányításával további alkalmazási lehetõségeket ismertek meg - hogyan lehet a tanulókat az infokommuniációs eszközök segítségével aktívan bevonni az órai munkába, a délutáni számítógép, mobiltelefon, tablet PC használatukat minél nagyobb arányban a tanulással összekapcsolni, fejleszteni az együttmûködési készségüket.

Emellett bepillantást nyerhettek a jövõ iskolájába is, ahol az osztályteremben speciálisan kialakított, bebútorozott „sarkok” vannak a kísérletezéshez, a tanultak kipróbálásához, a tapasztalatok cseréjéhez, mini stúdió felvételek készítéséhez, babzsákfotel azok számára, akiknek abban könnyebben megy a gondolkodás. Az asztalok mobil elemekbõl vannak összeépítve, így pillanatok alatt lehet a csoportokat bontani, akár egyéni munkára átrendezni a helyet.
A képzés résztvevõi kipróbálták, hogy hogyan zajlik két, akár különbözõ országban lévõ osztály közös tanórája, ahol egy video konferencia program segítségével a tanár mindkét osztály munkáját egy idõben irányíthatja. Az olasz zenetanár a belgiumi osztályteremben lévõ „tanulókat” instruálta egy zeneszám létrehozásában.

A továbbképzés résztvevõi egy elõadás keretében megismerték egy nagyszabású, az infokommunikációs eszközök iskolai alkalmazását mérõ, 31 európai országra kiterjedõ felmérés (“Survey of Schools: ICT in Education” – 2011-2012.) eredményeit. Ebbõl kiderült, hogy a vizsgált országokra általánosságban igaz az, hogy a már meglévõ technológia nincs megfelelõen kihasználva. A probléma elsõ számú megoldásaként említették a pedagógusok továbbképzését az adott területen.
A jövõ osztálytermének alapjait tehát nem kizárólag a technológiában kell keresnünk, hanem a szaktudás, a megfelelõen képzett pedagógusok teszik azt valóban hatékony oktatási eszközzé.

Kanizsa



2013-07-19 12:38:00


További hírek:


OKTATÁS ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül