Ma 2025. 4 26.
Ervin, Klétusz napja van. Látogatók száma : 57679308 |
||||||||||
|
A jövõ osztálytermében Interaktív projektor, dokumentum kamera, tablet PC, feleltetõ eszközök, interaktív tábla - csak hogy néhányat említsünk azokból az eszközökbõl, amelyeket a European Schoolnet (30 európai ország oktatási minisztériumainak hálózata) által szervezett továbbképzés résztvevõi elsõ kézbõl kipróbálhattak. A helyszín a Future Classroom Lab, egy a legmodernebb technikával felszerelt oktatástechnikai bemutatóterem és labor Brüsszelben. Az interaktív tábla technológia pedagógiai használata az osztályteremben címû képzés egyik résztvevõje volt Fata Emõke a nagykanizsai Piarista Iskola tanára. A július elején lezajlott kurzuson való részvételét a Comenius program, az Európai Bizottság közoktatási programja támogatta, melyet Magyarországon a Tempus Közalapítvány koordinál. 11 ország, köztük Portugália, Törökország, Lettország és Ciprus 20 pedagógusa osztotta meg egymással tapasztalatait, gyakorlatban kipróbált módszereit Az öt nap alatt a trénerek irányításával további alkalmazási lehetõségeket ismertek meg - hogyan lehet a tanulókat az infokommuniációs eszközök segítségével aktívan bevonni az órai munkába, a délutáni számítógép, mobiltelefon, tablet PC használatukat minél nagyobb arányban a tanulással összekapcsolni, fejleszteni az együttmûködési készségüket. Emellett bepillantást nyerhettek a jövõ iskolájába is, ahol az osztályteremben speciálisan kialakított, bebútorozott „sarkok” vannak a kísérletezéshez, a tanultak kipróbálásához, a tapasztalatok cseréjéhez, mini stúdió felvételek készítéséhez, babzsákfotel azok számára, akiknek abban könnyebben megy a gondolkodás. Az asztalok mobil elemekbõl vannak összeépítve, így pillanatok alatt lehet a csoportokat bontani, akár egyéni munkára átrendezni a helyet. A továbbképzés résztvevõi egy elõadás keretében megismerték egy nagyszabású, az infokommunikációs eszközök iskolai alkalmazását mérõ, 31 európai országra kiterjedõ felmérés (“Survey of Schools: ICT in Education” – 2011-2012.) eredményeit. Ebbõl kiderült, hogy a vizsgált országokra általánosságban igaz az, hogy a már meglévõ technológia nincs megfelelõen kihasználva. A probléma elsõ számú megoldásaként említették a pedagógusok továbbképzését az adott területen. Kanizsa
OKTATÁS ROVAT >>> |
FRISS HÍREK
15:22 - Indul a Filmklub
11:44 - Évadkezdés a Hölgyklubban
09:52 - A csonthéjba zárt egészség
05:10 - Emlékül
05:05 - Idõsek sportnapja
04:39 - Fókuszban a madarak
16:16 - Ünnepi program - Október 6.
14:52 - Figyelem! Idõpontváltozás!
|