Ma 2025. 4 26.
Ervin, Klétusz napja van.
Látogatók száma : 57678713    








Honlapkeszites

„Kifaragták a biteket”: a döntõben is helytálltak a Batthyány gimnázium diákjai

 A „Bakonyi Bitfaragó Bajnokság” 12 órás döntõjét a veszprémi Pannon Egyetem Mûszaki Informatikai Kara rendezte meg, amely élõben is követhetõ volt a kar honlapján (mik.uni-pannon.hu). A szervezõk elsõ alkalommal, de hagyományteremtõ szándékkal hirdették meg a háromfordulós, országos programozási csapatversenyt középiskolások számára. A Mûszaki Informatikai Kar évek óta nagy hangsúlyt fektet a középiskolások tehetséggondozására a matematika és az informatika terén.


A bajnokság szervezõi a feladatok mellett felkészítõ oktatási anyagokat és mentorokat is biztosított, hogy felkészülés közben a mobil eszközök programozásához kapcsolódó új tudást is átadhasson a diákoknak. A bajnokságba 41 csapat nevezett az ország egymástól távol esõ középiskoláiból. A kiváló megoldásoknak köszönhetõen a szervezõk 12 csapatot hívtak meg a döntõbe, Veszprémbe, ahol 9 megye 13 középiskolája képviseltette magát.

A fináléban a Batthyány Lajos Gimnázium (Nagykanizsa), III. Béla Gimnázium (Baja), Deák Ferenc Közgazdasági és Informatikai Szakközépiskola (Gyõr), Fazekas Mihály Gimnázium (Budapest), Fazekas Mihály Gimnázium (Debrecen), Ipari Szakközépiskola és Gimnázium (Veszprém), Krúdy Gyula Gimnázium (Nyíregyháza), Lovassy László Gimnázium (Veszprém), Nádasdy Tamás Közgazdasági, Informatikai, Mûszaki Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium (Csepreg), Neumann János Számítástechnikai Szakközépiskola (Budapest), Neumann János Középiskola és Kollégium (Eger), Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium (Szeged) és a SZTE Ságvári Endre Gyakorló Gimnázium (Szeged) csapatai versenyeztek egymással.

A szervezõk „bakonyi kalandtúrára” hívták a fiatalokat, ahol programozási feladatok megoldásával lehetett csúcsra törni. Minden egyes részfeladat eltérõ nehézségû volt, amelyek megoldásáért „virtuális métereket” kaphattak a versenyzõk. A feladatok közül a csapatok szabadon választhattak stratégiájuknak megfelelõen, de ha egy irányba elindultak, akkor az elsõ elágazásig nem térhettek le a megkezdett útról. Az nyert, aki a verseny végére a legmagasabbra jutott. A versenyzõk a döntõben nem vehettek igénybe külsõ emberi segítséget; de használhattak internetet, és magukkal hozott szakkönyveket, programkódokat.

A versenyben lévõ csapatok a „hegymászást” folyamatosan nyomon követhették a kijelzõn, így izgalmas volt látni, ki hol tart. Az állás befolyásolta azt is, hogy gyõzelemért a következõ feladattal ki milyen meredek útszakaszt vállalhatott. A megoldásokat feladatokként töltötték fel a verseny honlapjára. A beadott megoldásokat a zsûri személyes bemutatás után pontozta. Az értékelésnél a feladatok megjelenítése is fontos szempont volt. A diákok remek, ötletes, látványos megoldásokat mutattak be.

A döntõben nyújtott teljesítmény alapján a zsûri az elsõ díjat az „Emigránát” csapatának ítélte. A csapat tagjai: Weisz Ambrus és Kiss Péter, a budapesti Fazekas Mihály Gimnázium, Nagy Vendel, a debreceni Fazekas Mihály Gimnázium és Székely Szilveszter, az egri Neumann János Középiskola és Kollégium diákjai. A második helyezést a „cornjam” csapat tagjai érték el: Kovács-Deák Máté és Kovács-Deák Dániel, a szegedi Radnóti Miklós Kísérleti Gimnázium, Somogyvári Kristóf és Makk László, a SZTE Gyakorló Gimnázium tanulói. A dobogóra harmadikként a veszprémi Lovassy László Gimnázium csapata léphetett. A „StackOverflow” tagjai: Kovács Tibor, Nagy Attila és Déri Tamás.

Az értékes tárgynyeremények mellett a döntõbe jutott minden csapat tagjai meghívást kapnak a Mûszaki Informatikai Kar 2014. évi nyári informatikai táborába.

pannonnovum.hu - Kanizsa

 



2013-12-29 11:15:00


További hírek:


OKTATÁS ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül