Ma 2025. 2 5.
Ágota, Ingrid, Etelka napja van. Látogatók száma : 57274905 |
||||||||||
|
Dél-balatoni vasútvonal felújítása: szeptember 1-jétõl módosított menetrend, vonatpótló autóbuszok A dél-balatoni vasútvonal régóta esedékessé vált felújítása, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. beruházásában a nyáron, elõkészítési munkákkal megkezdõdött, mely több vonatkozásban érinti Nagykanizsát is. Szeptember elsejével újabb fázisba érkezett a fejlesztés, amely már a vonattal utazókat is érinti. A Lepsény és Szántód-Kõröshegy közötti pályaszakasz rekonstrukciós munkálatai miatt módosul a vonatközlekedés, továbbá Siófok és Balatonszemes között az utasoknak vonatpótló autóbuszokkal kell utazniuk. A vágányzári menetrend továbbra is biztosítja az érintett szakasz valamennyi településének vonattal, vagy vonatpótló autóbusszal történõ utas-kiszolgálását. Augusztus 31-vel véget ér a Balatonnál a nyári utazási fõszezon, ezért nem véletlen a dél-balatoni vonal vasúti menetrendjét is érintõ építési fázisának szeptember elsejei kezdete. A vasúttársaság a NIF Zrt.-vel arra törekedett, hogy a legkisebb zavartatással járjanak az átépítés munkálatai. A nyári csúcsidõszakban hétvégenként 57 közvetlen járat, a téli menetrendben ennél kevesebb, 24 közvetlen vonatjárat közlekedik Budapest és a Balaton déli partja között. Csökken az utazók száma, a csoportok is ritkábban kelnek útra egy-egy kirándulás alkalmával. A beruházást irányító Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. megkezdheti a vasútvonal megújítását szolgáló munkálatokat, a vágányzári menetrend alapján a megfelelõ közszolgáltatást pedig a vasúttársaság biztosítani tudja. Minden fejlesztés, átmeneti korlátozásokkal, esetenként kényelmetlenségekkel jár, de a vasúttársaság igyekezett úgy megszervezni a vonat és a vonatpótló buszok menetrendjét, hogy az eljutások és a csatlakozások így is biztosítva legyenek. A 30-as számú vonalon a felújítási munkálatok 2014. szeptember 1-tõl 2015. június 13-ig, a jövõ évi nyári forgalom kezdetéig tartanak, eltérõ pályaszakaszokon. A mostani felújítási fázisban – szeptember elsejétõl a december 13-ai menetrendváltozásig – a 30-as számú Budapest – Székesfehérvár – Siófok – Nagykanizsa – Gyékényes vasútvonalon módosított menetrend lép életbe. Siófok és Balatonszemes, illetve Balatonszemes és Siófok között valamennyi személyszállító vonat helyett vonatpótló autóbuszokat állít be a MÁV-START az utasok elszállítása céljából, melyekkel minden állomás és megállóhely az adott vonat megállási rendjének megfelelõen kiszolgálásra kerül. A menetidõ természetesen megnövekszik az átszállási idõkkel és az autóbuszok hosszabb menetidejével. Emiatt a vasútvonalon közlekedõ ütemes gyorsvonatok Budapest-Déli pályaudvarról 25 perccel korábban indulnak, illetve visszaútban Budapestre 25 perccel késõbb érkeznek meg. Nagykanizsától Balatonszemesig illetve Balatonszemestõl Nagykanizsáig a vonatok menetrendje megközelítõleg megegyezik a korábban megszokott alapmenetrenddel. A többi vonat menetrendje is változik kisebb-nagyobb mértékben az egyvágányú pálya adottságaiból fakadóan. A 30-as számú Budapest – Székesfehérvár – Siófok – Nagykanizsa – Gyékényes vasútvonal vágányzári menetrendjei a vasúttársaság honlapján az alábbi linken érhetõek el: http://www.mav-start.hu/vaganyzar/vaganyzar.php, az ELVIRA menetrendi keresõben is megtalálhatóak a változások, illetve a MÁVDIREKT telefonos ügyfélszolgálat is az utasok rendelkezésére áll a 06 40 49 49 49-es telefonszámon. Ezen kívül az állomások pénztáraiban is kérhetõek információk, a személyes ügyfélszolgálatokon, valamint az állomásokon elhelyezett hirdetmények is jelzik a módosításokat. A vágányzári hirdetmények, tájékoztatók, szórólapok a jelenlegi menetrendi idõszakra készültek, a következõ menetrendi idõszakra vonatkozó hirdetményeket november végén, a jövõ évi vágányzári idõpontok és viszonylatok pontosítása után hozza az utazóközönség tudomására a MÁV-START Zrt. Háttér-információ az átépítésérõl: A vágányzár tervezett idõtartama: · Siófok - Szántód-Kõröshegy 2014.09.01-tõl 2015.06.13-ig, · Lepsény - Siófok 2015.03.02-tõl 2015.06.13-ig. A vonatpótló autóbuszok viszonylata a vágányzár alatt: · 2014.09.01-tõl 2014.12.13-ig Siófok – Balatonszemes, · 2014.12.14-tõl 2015.03.01-ig Siófok – Szántód-Kõröshegy, · 2015.03.02-tõl 2015.06.13-ig Lepsény – Szántód-Kõröshegy. A Balaton déli partján futó, 30-as számú vasútvonal a nyári idõszakban hazánk második legforgalmasabb vasútvonala.. A legutóbbi jelentõs pályakorszerûsítés közel 50 éve történt, azóta a pálya állapota olyannyira leromlott, hogy 100 km/ h sebességû közlekedésre fenntarthatatlanná vált. A NIF Zrt. a Balaton Fejlesztési Tanáccsal karöltve dolgozta ki a vasútvonal korszerûsítését. A fejlesztés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújul, így 2015 nyarától a jelenlegi 80 km/h, illetve jelentõs hosszban 60 km/h óra helyett újra 100 km/h-s sebességgel közlekedhetnek a vonatok. A pályafelújítás révén kedvezõbb eljutási lehetõség lesz vonattal Budapestrõl a dél-balatoni állomásokra, nõ a sebesség, csökken a vonatok menetideje, jobb lesz a vonatok menetrend szerinti közlekedése. Siófok térségében: Szabadifürdõ megállóhely - Siófok állomás - Zamárdi felsõ állomás között új második vágányú szakaszok építésével biztosítjuk a vasúti forgalom zavartalanságát. A vasúti közlekedés okozta zaj és rezgés szempontjából a kritikus helyeken: Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban, összesen mintegy 4 km hosszban zajárnyékoló falat, illetve kb. 17 km hosszban zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot telepítünk, így a Balaton part zajterhelése jelentõsen csökkenni fog. A gyalogos átjárók és útátjárók korszerûsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeli átkelési lehetõségek. A forgalmas Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérsékelhetõk, a külön szintû keresztezés pedig tovább javítja a közlekedésbiztonságot. A Zamárdi városközpontjában lévõ, a szántódi révhez vezetõ út útátjárója új helyen, a Honvéd utca vonalában épül meg, ennek következtében új megállóhelyi peront tudunk létesíteni. Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felsõ állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdõ, Balatonszéplak alsó és felsõ megállóhelyeken a peronok magasperonná épülnek át. A peronok átépítésével nõ az utaskomfort, kényelmesebbé válik az utasok fel- és leszállása. A Lepsény – Szántód-Kõröshegy között szakasz átépítésére irányuló közbeszerzési eljárás eredményesen lezárult. A szerzõdéskötést követõen, 2014. nyarán a Déli-part 2013 Konzorcium a kivitelezést az elõkészítési munkákat megkezdte. A tervezett vágányzár 2014 szeptemberében veszi kezdetét. A 32 km hosszú szakasz felújítása várhatóan 2015 nyarára fejezõdhet be. MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság - Kanizsa
KÖZÉRDEK ROVAT >>> |
FRISS HÍREK
15:22 - Indul a Filmklub
11:44 - Évadkezdés a Hölgyklubban
09:52 - A csonthéjba zárt egészség
05:10 - Emlékül
05:05 - Idõsek sportnapja
04:39 - Fókuszban a madarak
16:16 - Ünnepi program - Október 6.
14:52 - Figyelem! Idõpontváltozás!
|