Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van.
Látogatók száma : 57028065    








Honlapkeszites

80 millió forint bírság megtévesztõ reklámok miatt a K&H Banknak

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a K&H Bank tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a K&H MIX megtakarítás terméke népszerûsítésekor, a jogsértés elkövetéséért 80 millió forint bírságot szabott ki a hatóság - közölte a GVH az MTI-vel pénteken. A K&H Bank az MTI érdeklõdésére közölte, hogy még tanulmányozzák a döntést.


A K&H 2014. január 25. és február 28. között a K&H MIX megtakarítás termékét integrált marketingkommunikációs kampánnyal reklámozta. A fogyasztók valamennyi hirdetésben fõüzenetként arról kaphattak tájékoztatást, hogy évi 7,80 százalék kamat és EBKM jár a megtakarítás keretében, valamint a tévéreklám és az online tartalmak kivételével az egyéb hirdetésekben a fogyasztók számára nem volt érzékelhetõ az a szûkítõ kifejezés, hogy az akciós kamat kizárólag a "betéti részre" irányadó - írták.
A GVH megállapította, hogy a K&H ugyan néhány lényeges feltételt megjelenített a reklámjaiban, azonban ez nem terjedt ki valamennyi lényeges feltételre - ahogy arra se történt utalás, hogy további feltételek fennállnak -, így az ígért évi 7,80 százalék kamat és EBKM mérték nem felelt meg a valóságnak. Az akciós, a piaci szintet jelentõsen meghaladó, magas kamatszint csak meghatározott feltételek együttes teljesülése esetén volt elérhetõ: ha a megtakarítás összege 150 ezer forint és 25 millió forint közötti, a megtakarítás 1/3 részét betétbe, 2/3 részét pedig befektetési alapba kellett helyezni, a megtakarítást a befektetési alapok közül kizárólag zártvégû befektetési alapokba, zártvégû eszközalapokba vagy K&H hozambiztos életbiztosításba lehetett elhelyezni, 60 napos futamidejû betétlekötésre vonatkozóan, és csak új megtakarítás esetén.
A GVH vizsgálata szerint a bank a 7,8 százalékos kamat és EBKM elérésérõl megtévesztõ tájékoztatást nyújtott, és megtévesztõ módon azt is sugallta az egyes tájékoztatásokban, hogy a K&H MIX megtakarítás esetében egy betéti termékrõl van szó.
A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott, súlyosító körülmények között értékelte, hogy a jogsértõ gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, a K&H-t az elmúlt 5 évben két alkalommal már elmarasztalta a GVH a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás tanúsítása miatt, és az érintett termék a nem kiszámítható hozamra tekintettel bizalmi jellegû.
Horváth Magyary Nóra, a K&H kommunikációs igazgatója az MTI érdeklõdésére elmondta: 8 nappal ezelõtt kapták kézhez a GVH döntését, amelynek indokolását jelenleg is tanulmányozzák. További hét nap áll rendelkezésükre, hogy a fellebbezésrõl döntést hozzanak - tette hozzá.

 

MTI - Kanizsa



2014-12-06 08:15:00


További hírek:


REND-ŐR ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül