Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van.
Látogatók száma : 57032609    








Honlapkeszites

Bírósági döntésben marasztaltak el egy szolgáltatót a hosszú telefonos várakoztatás miatt

Az országban elsõként Csongrád megyében született jogerõs bírósági ítélet egy telefonos ügyfélszolgálat élõhangos bejelentkezésével kapcsolatban, a szolgáltatót - a fogyasztóvédelmi felügyelõség döntésével egyezõen - elmarasztalták a hosszú várakoztatás miatt – tájékoztatta a Csongrád Megyei Kormányhivatal kommunikációs vezetõje az MTI-t hétfõn.


Varga Márta közölte, a kormányhivatal fogyasztóvédelmi felügyelõségéhez azzal a panasszal fordult egy ügyfél, hogy a Magyar Telekom Távközlési Nyrt. 1412-es számú, telefonos ügyfélszolgálatánál egy esetben az élõhangos bejelentkezésre 23 perc 50 másodpercet várt, míg más esetben 1 óra 3 perc 8 másodpercig tartó várakozás ellenére sem jutott el az élõhangos bejelentkezésig. Egy jogszabály 5 percen belüli, élõhangos bejelentkezést ír elõ.
A fogyasztó panasza alapján a felügyelõség eljárás indított, majd 100 ezer forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki, valamint kötelezte a társaságot, hogy telefonos ügyfélszolgálatán biztosítsa az ésszerû várakozási idõn belüli hívásfogadást és ügyintézést. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a szolgáltató ügyintézõjének a hívás kezdetétõl számított öt percen belüli élõhangon kell bejelentkeznie.
A szolgáltató fellebbezett a döntés ellen. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság az elsõfokú határozat rendelkezõ részét helybenhagyta, az indokolást megváltoztatva. A társaság a határozattal szemben bírósági felülvizsgálatot kért, de ezt a Szegedi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság jogerõs döntésével elutasította.
A közlemény szerint az eset kapcsán bebizonyosodott, hogy a tájékoztatáshoz és igényérvényesítéshez fûzõdõ alapvetõ fogyasztói jog sérült, a 23 perc 50 másodperc, illetve az 1 óra 3 perc 8 másodperc nem minõsült ésszerû várakozási idõnek.

 

MTI - Kanizsa



2015-03-23 17:07:00


További hírek:


REND-ŐR ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül