Ma 2025. 4 26.
Ervin, Klétusz napja van.
Látogatók száma : 57677756    








Honlapkeszites

Tanulói fittségi teszt: a diákok negyede túlsúlyos

A magyar diákok negyede túlsúlyos, vagy elhízott, az állóképességi szintjük pedig lehangoló - derült ki a 2014/2015-ös tanévben elvégzett Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt (NETFIT) eredményeibõl.


Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) és a Cooper Intézet összefogásában kidolgozott programban elõször mérték fel több mint 623 ezer diák egészségi állapotát. A 2014/2015-ös tanévben a pedagógusok közel 3000 iskolában végezték el a méréseket, amelyekre az MDSZ mintegy 8000 tanárt készített fel, az intézményeknek pedig biztosította a felméréshez szükséges eszközcsomagot, kézikönyvet és oktatófilmet is. A tesztek az általános iskola 5. évfolyamától kötelezõek.
A kilenc fittségi paraméter összesített eredményei szerint a diákok a leggyengébben a törzsemelés és az ingafutás tesztben (20 méteren oda-vissza gyorsuló iramban), legjobban pedig a kézi szorítóerõ mérésében és a hasizomtesztben teljesítettek. Az összegzés készítõi megállapítják: megdöbbentõ, hogy az állóképesség szempontjából a fiúknak csak 63,6, a lányoknak pedig mindössze 51,7 százaléka esik az egészségzónába, egynegyedük túlsúlyos, ami a vezetõ népbetegségek egyik legfõbb kiváltó oka.
A legegészségesebbnek számító régió Közép-Magyarország volt, a leggyengébb eredményeket Heves és Nógrád megye diákjai produkálták.
"Szeretnénk, ha a testnevelõkön kívül minden szülõ megismerné és fel is használná a NETFIT eredményeit, hiszen gyermekeink egészsége, rendszeres mozgásra ösztönzése túlmutat az iskolán, családi ügy" - mondta Molnár László, az MDSZ szakmai igazgatója, aki hozzátette: lényeges, hogy a diákok is tisztában legyenek a mérési eredmények jelentésével, mert ha felelõsséget vállalnak egészségükért és fittségük fejlesztéséért, akkor életminõségük, közvetve pedig továbbtanulási, munkaerõ-piaci lehetõségeik is javulnak.
Az MDSZ az eredmények miatt szükségesnek tartja új, a rendszeres testmozgás lehetõségét biztosító programok létrehozását, modellek kidolgozását. A szövetség szerint érdemes az állóképesség javítására fokozott figyelmet fordítani a testnevelés-oktatás hosszú távú tervezésekor, mert az állóképességért felelõs élettani mûködések befolyásolják a gyermek- és felnõttkori fizikai, szellemi teljesítõképességet is.

MTI - Kanizsa



2016-03-01 05:16:00


További hírek:


OKTATÁS ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül