Ma 2025. 4 26.
Ervin, Klétusz napja van.
Látogatók száma : 57677423    








Honlapkeszites

Újabb zalai igazgatók csatlakoztak az "Én tényleg tanítanék..." felhíváshoz

Keszthelyi, illetve Lenti térségében mûködõ iskolák vezetõi is csatlakoztak az "Én tényleg tanítanék..." elnevezésû, Zalaegerszegrõl indult igazgatói kezdeményezéshez.


 Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott dokumentumok szerint hat keszthelyi általános iskola és középiskola igazgatója, valamint Lentibõl, Rédicsrõl és Pákáról összesen kilenc alsó- és középfokú oktatási intézmény vezetõje is csatlakozott aláírásával a kezdeményezéshez.
A lenti járásban dolgozó igazgatók szerint az oktatásügy problémáira és felvetéseire csakis a köznevelési kerekasztalnál folytatott kommunikáció adhatja a leghatékonyabb válaszokat.
Március 22-én kilenc zalaegerszegi oktatási intézmény igazgatója tett közzé felhívást, amelyben idõt kértek a hivatalos tárgyalások lefolytatására. Közleményükben az áll: a közoktatás helyzetével kapcsolatos tiltakozások hatására személyi változások történtek, megkezdõdött a párbeszéd az oktatásirányítás és a pedagógusok között.
Az aláírók felidézték: 2015 novemberében jelent meg a miskolci Herman Ottó Gimnázium tantestületének nyílt levele, amelyhez sok közösség és magánszemély is csatlakozott, "elindítva ezzel azt a folyamatot, amelynek során az oktatásirányítás - felismerve több hibás döntését és annak következményeit - hozzálátott a rendszer átalakításához".
A szakmai alapú megbeszéléseket azonban "politikai indíttatású megnyilvánulások zavarták meg". Egyrészt a hozzá nem értõ és félrevezetõ elemzések, másrészt egyes csoportok és emberek "felhatalmazás nélküli, gyakran szakmai alapokat nélkülözõ, vagy pártpolitikai indíttatású megszólalásai" - sorolták.
Hozzátették: "adjunk idõt" a hivatalos tárgyalások lefolytatására - "köznevelési kerekasztal, kormány és sztrájkbizottság" -, valamint bizalmat az új oktatási államtitkárnak, aki "elõdeivel ellentétben partnernek tekinti a pedagógusokat".
Azt írták, nem várható, hogy néhány hét alatt minden kérdésben megállapodás születik. Egyes problémák alaposabb kutató- és tervezõmunkát igényelnek - fogalmaztak, példaként említve a nemzeti alaptanterv átalakítását és a tanulók túlterheltségének kérdését.

 

MTI - Kanizsa



2016-03-31 17:12:00


További hírek:


OKTATÁS ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül