Ma 2025. 4 29.
Péter, Katalin, Roberta napja van.
Látogatók száma : 57694551    








Honlapkeszites

Bede Zsuzsa vloggerekkel és orvostanhallgatókkal kampányol a hatékony szexuális felvilágosításáért

Az érintett célcsoport adott ötleteket az új felvilágosító módszerhez.


Innovatív szexuális felvilágosító kampányban vesz részt Bede Zsuzsa szexuálpszichológus. Az érintett korcsoportba tartozó fiatalok bevonásával kidolgozott, 2016 októberében startoló projekt célja a valós felvilágosítás. A szervezõk a középiskolai felvilágosító órákra vonatkozó, szakértõk által összeállított óravázlat alapján felkészített, speciális tréningen átesett orvostanhallgatókból álló csapatot küldenek a tanintézményekbe. A még nagyobb hatékonyság érdekében a fiatalok által kedvelt vloggerek, Dezsõ Bence, Szabó Levente és Fodor Évi is részt vesznek a kampányban, mely során a tervek szerint országszerte közel 700 középiskolába jutnak el a szervezõk. A szexuális edukációs program megalapozottságát a szakértõi támogatás mellett egy 2015 õszén,a fiatalok körében elvégzett, online kutatás szavatolja.

Innovatív edukációs módszerrel dolgozó, a Lactacydés a Libresse által támogatott szexuális felvilágosító kampányban vesz rész Bede Zsuzsa szexuálpszichológus, folytatva ezzel a 2015-ben elkezdett munkáját. Tavaly 500 fiatal részvételével online kutatás készült, mely során a középiskolások szexuális tájékozottságát mérték fel. A felmérés1 eredményei szerint a 14-19 éves fiatalok fele már nem szûz, minden ötödiknek volt már rossz szexuális élménye, tehát mind a megfelelõ ismeretek megszerzésére, mind kérdéseik megválaszolására nagy szükségük van. A felmérés eredményeit feldolgozva a fiatalokat közvetlenül elérõ, edukációs szempontból újdonságnak számító, interaktív felvilágosító kampány indul októberben.

A fiatalok fele (47%) szerint a szexuális felvilágosítás az iskola feladata – ezért a szervezõ Iskolamarketing a 17-22 éves fiatalokból álló, így a célcsoport igényeit és érdeklõdését jól ismerõ szakértõi csapat, a Squad, valamint Bede Zsuzsa bevonásával az érintetteket közvetlenül, az iskolákban elérõ kampányt dolgozott ki. Ennek része egy speciális óraterv a hozzátartozó, az interaktivitást biztosító feladatokkal, amelyek a Tuddhogyertsd.hu weboldalról ingyenesen letölthetõk, elérhetõk a szülõk és a tanintézmények számára. Az óraterv alapján speciális felkészítésen átesett, az iskolásokhoz korban közel álló orvostanhallgató-pszichológus páros a tervek szerint 10 intézményben felvilágosító órát is tart a fiataloknak – amennyiben sikeres ennek fogadtatása, örömmel mennek majd további iskolákba is.

A középiskolásokban felmerülõ kérdések megválaszolásában népszerû vloggerek, Dezsõ Bence,Szabó Levente és Fodor Évi is részt vesznek, akik az õsz folyamán videóikban igyekeznek majd minél több, szexualitással kapcsolatos kérdést tisztázni. Annak érdekében, hogy a lehetõ legfelkészültebben kezdjenek neki a feladatnak, részt vettek egy kerekasztal beszélgetésen is Bede Zsuzsával, a kampány szakmai támogatójával.

„Több éve dolgozunk diákokkal, fiatalokkal, így jól ismerjük õket, tudjuk, mi érdekli õket, hogyan érdemes megszólítani õket. A tinédzserek, akik körében a vloggerek elképesztõ népszerûségnek örvendenek, általában a maguknál 2-3 évvel idõsebbek vlogjait követik, õket tekintik irányadónak. Ezért is kértünk fel a kampányban való együttmûködésre a YouTube-on sztároknak számító középiskolásokat. Meggyõzõdésünk, hogy õk Bede Zsuzsával, aki elismert, a korcsoport által is elfogadott szakember, illetve a speciális képzésen részt vett orvostanhallgatókkal együtt garanciát jelentenek a szexuális felvilágosító kampány sikerére.” – mondta el a koncepcióért és a kivitelezésért felelõs Iskolamarketing Média ügyvezetõje, Bendl Mátyás.

A „Fiatalok Szexuális Ismeretei” kutatásról 2015 októberében a Free Association Research Kft. és az Iskolamarketing online kérdõíves kutatást végzett a 14–19 éves fiatalok szexuális ismereteinek felmérésére a Durex, a Libresse és a Lactacyd márkák bevonásával. A kérdõívet közösségi oldalakon helyezték el, a kérdéseket bárki megválaszolhatta, aki érdeklõdött a téma iránt. A kutatás reprezentálja az adott korcsoportba tartozó fiatalokat nem, kor, régiók és településtípusok szerint. A 2016. Õszi szexuális felvilágosító kampány a kérdõívet kitöltõ 500 fõ adta válaszok elemzésének eredményét figyelembe véve született.

Bede Zsuzsáról Klinikai szakpszichológus, szexuálpszichológus a Szex és Párterápiás Egyesület tiszteletbeli elnöke. A vloggerekrõl Dezsõ Bence A sepsiszentgyörgyi fiatal közel 215.000 követõvel rendelkezik, akik fõleg Magyarországról, de Szlovákiából, Romániából és Ukrajnából nézik a videóit. Fodor Évi A több mint 20.000 feliratkozót maga mellett tudó 15 éves lány a fiatalokat érdeklõ témákban (DIY, smink, kérdezz-felelek, stb.) témákban készít videókat. Szabó Levente A fiatal Rubik kocka versenyzõ csatornáját, ahol Rubik kockáról, iskoláról, minisegwayrõl szóló videók találhatók, több mint tízezren követik.



2016-10-25 06:15:00


További hírek:


SZÓRÓL SZÓRA ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül