Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van. Látogatók száma : 57028728 |
||||||||||
|
Díjnyertes motorok a kanizsai mûhelybõl - A tehetség vele született Ha azt mondjuk, „kézmûves”, leginkább borok és sajtok jutnak eszünkbe. De talán nem túlzás azt állítani a Kanizsán született motorcsodákról sem, hogy kézmûves remekek. Golub László édesanyja úgy emlékszik, fia már 3-4 évesen az apukája mellett sündörgött folyamatosan, amikor õ, indulás elõtt, a Babettáját szerelte. Talán ott fertõzõdött meg a benzingõzzel. Azóta eltelt több mint 30 év, és Golub László kezei közül olyan épített motorok kerültek ki, amelyek több szakmai elismerést is hoztak neki. Neve nem ismeretlen a motoros társadalomban, pályafutása szerelésekkel, kisebb átépítésekkel kezdõdött – szülõfalujában, Liszóban is mindenki hozzá vitte a motorját, ha valami nem szuperált megfelelõen. És elérkezett a 2007-es esztendõ, amikor „Hadúr” névre keresztelt saját építésû motorja kigördült az akkor 27 esztendõs fiatalember mûhelyébõl. Szinte az összes alkatrészt saját két kezével gyártotta a motorhoz, amelynek lelke egy 1700 köbcentis PolarisVictory motorblokk volt. Ezen kívül csak a villa és a kerekek érkeztek „gyárilag”, minden más Golub László munkája volt. A Hadúr nevet nem kérdõjelezte meg senki, aki látta, hiszen a festésen a székely legenda, és Csaba királyfi visszatérése is megjelent. A motor a Magyar Motorépítõ Bajnokságon a „Best customradical” kategória gyõztese lett. Alig telt el egy év, és megszületett az Ördög lova, vagyis a „Devil’s Horse”, amely szintén Golub László tervezése és saját kezû munkája. Az Ördög lovát 150 másik ló hajtotta, köszönhetõen egy Ultuma 127-es, 2100 cm3-es blokknak. Az ördög kétkerekû lovát elsõként szintén a Magyar Motorépítõ Bajnokságon mutatták be, ahol azonnal három díjat nyert a „ló” : a „Legjobb kézimunka”, a „Legjobb festés” (Szittár Tony, Zalaegerszeg) és újra a „Best Custom Radical”. A Devil’s Horse emellett indult az Európa-bajnokságon is, a World Custom Show közönségdíja szintén Golub László trófeagyûjteményét gazdagítja. A Zeus Pro Street Bike hangjával és megjelenésével a nagykanizsaiak is találkozhattak két évvel ezelõtt. A brutális hanggal és kinézettel rendelkezõ motor „meg lett futtatva” városunk utcáin is, bár alapvetõen nem ilyen útviszonyokra tervezték. Százhúsz lóerõ dübörgött benne egy „El Bruto” blokknak köszönhetõen. A Pro Street Bike a 2015-ös EMAT-on (Épített Motorok és Autók Bajnoksága) a Best of show rendkívüli díját nyerte el. És hogy azóta mi történt? Nos, elkészült a „Negro”, egy darabokra szedett, majd felépített motor, de folyamatosan több átépítés is zajlik, és Golub Lászlónak további tervei is vannak. Az országban nagy valószínûséggel egyedi a kanizsai mûhely, hisz’ nem több 10 fõs gárdával dolgozó csapatról van szó, mint amilyeneket az ismeretterjesztõ csatornákon látni lehet. Az Eötvös téri mûhelybõl ezek után is saját, kétkezi munkái gördülnek ki. Hamarosan… Vincze Adél Golub László mûhelyébõl számos díjnyertes, kézmûves motor került már ki (Fotó: Bakonyi Erzsébet)
MAGAZIN ROVAT >>> |
FRISS HÍREK
15:22 - Indul a Filmklub
11:44 - Évadkezdés a Hölgyklubban
09:52 - A csonthéjba zárt egészség
05:10 - Emlékül
05:05 - Idõsek sportnapja
04:39 - Fókuszban a madarak
16:16 - Ünnepi program - Október 6.
14:52 - Figyelem! Idõpontváltozás!
|