Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van. Látogatók száma : 57029074 |
||||||||||
|
Google: Olaszország iránt érdeklõdnek leginkább a magyarok Idén az elsõ negyedévben Olaszországra kerestek rá a legtöbben Magyarországról, ezt Spanyolország és Ausztria követte, a városok közül a magyarok London iránt érdeklõdtek leginkább, amelyet Barcelona és Róma követ, a negyedik helyen Dubai áll - ismertette a legfrissebb magyarországi turisztikai trendeket a Google magyarországi üzletfejlesztési vezetõje. Boncsér Henrietta az utazási keresési trendekrõl elmondta: a mobil egyre nagyobb szerepet tölt be a felhasználók életében, és az utazások megszervezése sem jelent kivételt ez alól, az elsõ negyedévben az összes keresés 36,1 százaléka már mobileszközrõl érkezett. Tavaly a Magyarországról indított utazási keresések 33 százaléka történt mobilról, ami 50 százalékos növekedés 2015-höz képest - ismertette. A Google adatai szerint a tavalyi nyári szezonban a legnépszerûbb ország Horvátország volt, amit Olaszország és Görögország követett. A városok rangsorát Bécs, London és Prága vezette tavaly - mondta. Az utazással és idegenforgalommal kapcsolatos keresési volumen tavaly augusztusban volt a legmagasabb, a heti eloszlás pedig hétfõn, kedden, valamint vasárnap volt kiemelkedõ a hét többi napjához képest. A legkeresettebb utazási kategóriák közé tartozik 49 százalékos aránnyal az úti céllal kapcsolatos keresések, 24 százalékkal a szállodák, és 9 százalékkal a légi közlekedés 2016-ban. Ezen túl az apartman bérlés, üdülési csomagok, helyi attrakciók, vonat, autóbusz, taxi és autószolgáltatások, last minute utazás, vagy az autóbérlés. Papp István, a Szallas.hu termékmenedzsere arról beszélt, hogy idén január-május között a közvetített foglalások értéke 44 százalékkal 7,5 milliárd forintra nõtt. A lemondások miatt a növekedés éves szinten 35 százalékos lehet, idén a bruttó közvetített szállásdíj bevétel eléri a 18 milliárd forintot. Az adatok alapján rekordév lesz az idei. Az átlag foglalási érték 13 százalékkal 48 ezer forintra, a tartózkodási idõ 7 százalékkal 2,59 napra nõtt tavaly - ismertette. A horvát piacon 64 százalékos a forgalom növekedése a Szallas.hu adatai szerint, a közvetített szállásdíjak értéke meghaladja majd az egymilliárd forintot. Belföldön a legtöbb magyar apartmanba és vendégházba foglal, ezek aránya 60 százalékos az összes foglaláson belül. Idén a legnépszerûbb belföldi úti cél Siófok, Hajdúszoboszló, és Budapest volt, a legnagyobb javulást Keszthely érte el, hat helyet ugrott elõre a listán. A fizetési módok között 49 százalékkal a készpénz vezet, bankkártyával 13 százalék fizet, míg a Szép-kártyás fizetések aránya 23 százalékos. Bogár Zoltán, a Danubius Hotels üzletfejlesztési igazgatója azt emelte ki, hogy a budapesti hotelek foglaltsága idén az elsõ négy hónapban 35 európai nagyváros között a 15. helyen volt, ami a 8. legnagyobb növekedés volt. A magyar fõváros ezzel megelõzte Rómát, Athént, és Brüsszelt, a régiós versenytársak közül pedig Pozsonyt és Bécset az STR Global legutóbbi adatai szerint. Az egy kiadható szobára jutó bevétel (REVPAR) 14 százalékkal nõtt 47,5 euróra, de ezzel a tavalyival megegyezõ 27. helyen van a fõváros 35 európai nagyváros között. A régiós összehasonlításban a szálláshely-szolgáltatás áfája magas, 18 százalék, ami rontja a szállodák versenyképességét - mondta Bogár Zoltán. Úgy vélte, Budapest népszerûségének növekedésében fontos szerepe van annak, hogy biztonságos úti célnak számít. Az igazgató elmondta: szakmai becslések alapján az Airbnb-jelenség, azaz a közösségi szállásmegosztás a szállodák forgalmából 10 százalékot von el. MTI - Kanizsa
MAGAZIN ROVAT >>> |
FRISS HÍREK
15:22 - Indul a Filmklub
11:44 - Évadkezdés a Hölgyklubban
09:52 - A csonthéjba zárt egészség
05:10 - Emlékül
05:05 - Idõsek sportnapja
04:39 - Fókuszban a madarak
16:16 - Ünnepi program - Október 6.
14:52 - Figyelem! Idõpontváltozás!
|