Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van.
Látogatók száma : 57029825    








Honlapkeszites

Robogók százezrei futnak kötelezõ biztosítás nélkül a hazai utakon a biztosítási alkuszok szerint

Napjainkban több mint félmillió robogóval közlekednek Magyarországon, ezeknek csupán mintegy 55 százalékára kötöttek már kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítást (kgfb-t), ugyanakkor a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) becslése szerint mindössze 15-20 százalékuk után fizetik ki rendszeresen az átlagosan évi 3 ezer forint díjat.


Az FBAMSZ MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a rendõri igazoltatás során büntetés jár a kgfb fizetésének elmulasztásért, viszont károkozás esetén a kár összegét saját zsebbõl kell kifizetniük a robogókkal közlekedõknek.    

"Sokszor a tulajdonosok sem tudják, hogy a segédmotoros kerékpárokra (a robogók nagy része ebbe a kategóriába tartozik) kötelezõ kgfb-t kötni, ha azok részt vesznek a közúti közlekedésben" - idézi a közlemény Papp Lajost, az FBAMSZ gépjármûszekciójának elnökét, aki hozzátette: más esetben pedig szándékosan kerülik meg a díjfizetést, melynek meglétét (rendszám vagy más, jól látható azonosító hiányában) a hatóságok csak közúti ellenõrzéskor tudják megvizsgálni.     

A biztosítók a robogókra rendszám híján az alvázszám alapján kötik meg a kötelezõt, melynek díja általában évi 2,5-3 ezer forint. Az MNB statisztikái szerint mind a 12kW alatti, mind a 13-35kW közötti teljesítménykategóriába esõ motorok által okozott károk átlagos összege eléri a 350 ezer forintot, de személyi sérülés esetén nem ritka a milliós összeg sem. Fontos könnyebbség a károsultaknak, hogy ha a biztosítatlan robogó kárt okoz, a tulajdonosa helyett a MABISZ kártalanítási számlája fizeti ki a kárösszeget, majd ezt utólag behajtja a károkozón.     

A biztosítási alkuszok szerint gyakori eset, hogy a károkozó robogó elhagyja a helyszínt, és ilyenkor utólag szinte lehetetlen az elkövetõ beazonosítása. Ezen jelentõsen javítana egy olyan rendelkezés, amely kötelezõen rendszámmal látná el a robogókat.     

A forgalomba helyezés és kivonás lehetõségével sikerülne kiszûrni azokat a robogókat is, amelyek tulajdonságaik alapján (50 köbcentiméter feletti motortérfogat) már nem is a segédmotoros kerékpár kategóriába tartoznak, vagyis a kötelezõ megfizetése mellett esetükben az elsõ forgalomba helyezéskor regisztrációs adót is fizetniük kellene, emellett használatukhoz külön motoros jogosítványra is szükség van.     

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) 1991-ben 13 alkuszcég elhatározásából jött létre, jelenleg közel 90 teljes jogú, illetve pártoló taggal rendelkezik.

MTI - Kanizsa



2017-07-14 09:54:00


További hírek:


REND-ŐR ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül