Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van. Látogatók száma : 57026555 |
||||||||||
|
Miért tegezik a magyarokat a multik? Magyarországon a fogyasztók közül nem kevesen kifogásolják, hogy a multik közül többen tegezik õket. Lapunkhoz épp a múlt héten fordult egy olvasó olyan levéllel, amely szerint épp a tegezõdés miatt nem hajlandó a lábát sem betenni az IKEA lakberendezési áruházaiba. Megkérdeztük a tegezés okáról tehát a svéd IKEA-hálózat és a norvég Telenor - a Pannon utódja - mobilszolgáltató magyarországi központját - írja namenyi.net.
Tény: mind az IKEA, mind a mobilszolgáltatók például Belgiumban, Svájcban, Németországban és Franciaországban magázódnak ügyfeleikkel.
Így a belgiumi IKEA-áruházakban mind a vallon ügyfelekhez szóló francia nyelvû, mind a flamand vevõket megszólító feliratok magázódnak annak ellenére, hogy Belgiumban mindkét nyelvterületen a tegezõdés kissé általánosabb, mint ahogyan az nálunk szokás. Ugyanez vonatkozik a mobilszolgáltatókra, jelesül a legnagyobbra, a belga Proximusra, amelyben egyébként az állam tulajdonrésze 53 % (Belgiumban szintén piacgazdaság van).
Elõször a magyarországi IKEA-központhoz fordultunk magyarázatért "Szevasz!" megszólítással azzal kezdve kérdéseinket, hogy "Mondd, ti miért használjátok a tegezési formát a magyarországi IKEA-üzletekben?" Az IKEA Lakberendezési Kft. PR menedzsere, Gerõcs Vendel igen udvarias, magázódó levélben tájékoztatott bennünket arról, hogy "Az IKEA által Magyarországon alkalmazott kommunikációs forma az IKEA nyitottságát és a svéd szellemiséget tükrözi, a vállalati kultúránk része". Gerõcs Vendel hozzátette, céljuk nem a sértés, a lekezelés és biztosított bennünket, a személyes kommunikációban ezt nem alkalmazzák "ha egyszer próbát tesz, biztosíthatom, hogy áruházi munkatársaink sem fogják Önt (és mást sem) letegezni." Svédországban egyébként a hatvanas évek vége felé az úgynevezett "Du-reformen" mozgalom eredményeként - a királyi család megszólítása kivételével - teljesen megszûnt a svéd nyelvben a magázódás.
A válasz arra nem tért ki, hogy az IKEA a személyes kommunikációban miért nem használja a nyitottságot és a svéd szellemiséget.
Megkérdeztük a Telenor sajtóosztályát is ugyanerrõl, arra is rákérdezve, vajon mit érezhet egy nyolcvan éves ügyfél, ha azt hallja a hangpostáján, hogy "két új üzeneted van!".
Kadlok Nelli vállalati kommunikációs specialistától azt a választ kaptuk, hogy "A Telenor Magyarország lakossági ügyfeleinek szóló reklám-jellegû kommunikációjában egységesen tegezve szólítja meg leendõ és meglévõ ügyfeleit, míg a vállalati ügyfeleknek szóló anyagokban egységesen a magázódás mellett döntöttünk." "Lakossági ügyfeleinkkel", tette hozzá, "csak személytelen helyzetekben tegezõdünk (pl. reklámanyagokban, az ügyfélszolgálat menüjében), személyes helyzetekben azonban, azaz telefonos és személyes ügyfélszolgálatunkon munkatársaink magázzák ügyfeleinket". (Magyarországon az anyanyelvi hagyomány pont fordított: a tegezést csak személyes viszonyban használják, a magázást pedig a személytelenben.)
Közölte azt is, "A tegezõdés cégkultúránk része: azt kívánjuk jelezni ezzel, hogy a Telenor közel áll ügyfeleihez, dinamikus és közvetlen vállalat, mely partnerként, barátként tekint ügyfeleire". Szintén megtudtuk, hogy "nagyon kevés ügyfélpanaszt" kaptak a tegezõ megszólítási forma miatt. A belga Proximus szolgáltató sajtóosztálya arra a kérdésre, hogy miért nem tegezik hangpostájukon ügyfeleiket, azzal válaszolt, "udvariatlan lenne". Forrás: Fatáj Online
KULTÚRA ROVAT >>> |
FRISS HÍREK
15:22 - Indul a Filmklub
11:44 - Évadkezdés a Hölgyklubban
09:52 - A csonthéjba zárt egészség
05:10 - Emlékül
05:05 - Idõsek sportnapja
04:39 - Fókuszban a madarak
16:16 - Ünnepi program - Október 6.
14:52 - Figyelem! Idõpontváltozás!
|