Az új nemzeti köznevelési rendszerrõl tartott elõadást Dr. Hoffmann Rózsa, a Nemzeti Erõforrás Minisztérium oktatásért felelõs államtitkára a város pedagógusai számára a HSMK színháztermében.
Az elõadását követõ sajtótájékoztatóján elmondta, miért tartja fontosnak, hogy az országjáró sorozat egyik állomásaként Zala megyét, Nagykanizsát is meglátogatta. Magyarország megújulásra szorul – kezdte elöljáróban. – Nemrég, tavaly áprilisban döntött az ország lakosságnak többsége arról, hogy meg kell újulnunk, mégpedig olyan módon, hogy csak a munkára épített világ az, ami eredményes lehet, és ezt a munkára építkezõ világot kell elõkészíteni az iskolában is. Ez a legfontosabb üzenete a megújuló tanügynek.
Egy olyan minõségi megújulás, amely kedvez a tehetségnek, felemeli a leszakadót és a szorgalmas munkára épít. Ezáltal az iskolarendszer vélhetõleg eléri, vagy meghaladja azt a magaslatot, ahol valaha volt, ahova elõdeink felemelték. Ehhez az építkezõ munkához – az országjárás során úgy érzékeltem –számtalan szakmai szervezet csatlakozott, mert jónak találták a célokat, és jónak tartják az elgondolásokat is. Ezt bizonyítja az Országos Köznevelési és a Közoktatás-politikai Tanács döntése. A pedagógustársadalom megértése egyre nyilvánvalóbbá válik, ezért jó szándékkal bízhatunk abban, hogy olyan köznevelési rendszert tudunk törvénnyel elõmozdítani és kiépíteni, amely a társadalmi célokat szolgálja. Tehát ez a legfontosabb üzenet: minõségi megújulás, és az ország felemelése.
Tanártársaihoz szólva az államtitkár kiemelte: az 1016-ik tanévet kezdtük meg azóta, hogy Szent Márton hegyén, a mai Pannonhalmán 996-ban Géza fejedelem bencés kolostort és iskolát alapított. A magyar iskolarendszer több mint ezer esztendõs történelme alatt felbecsülhetetlen értékeket halmozott fel. Ám felfelé ívelõ korszakai mellett voltak büszkeségre csekély okot adó hullámvölgyei is: a magyar oktatás közelmúltját számtalan pedagógus és gyermekkel foglalkozó szakember igyekezete ellenére sem sorolhatjuk a honi oktatás fényes szakaszai közé.
A Kormány egy évvel ezelõtt arra vállalkozott, hogy megállítja és megfordítja a magyar gazdaság mélyrepülését, megállítja és megfordítja a társadalmi leszakadást. Kiszabadítja hazánkat a fojtogató adósságcsapdából, és helyreállítja a minket évszázadokon át megtartó alapértékeket. A korábban meggyengített államot megerõsíti, és polgárai szolgálatába állítja.
A Nemzeti Erõforrás Minisztérium Oktatásért Felelõs Államtitkársága az ország jövõjét építõ iskolarendszer megújítását kapta feladatául. E munka fontos állomásához érkezett a Nemzeti köznevelésrõl szóló törvény koncepciójának megalkotásával. A koncepcióban foglaltak sikeres megvalósításához összefogásra, kölcsönös bizalomra, s nem tagadom, magas színvonalú, kemény munkára van szükség.
Az elmúlt esztendõkben az iskolai nevelés klasszikus tereit és lehetõségeit fokozatosan háttérbe szorították. Az újjászervezõdõ köznevelési rendszerben minden egyes gyermek személyiségének fejlesztése lesz az iskolák feladata. Ezt az egyéni bánásmód pedagógiai elvének érvényesítésével és az iskoláskor elõtti intézményes nevelés kiszélesítésével kívánjuk megvalósítani. Célunk, hogy a gondjainkra bízott gyermekek testben és lélekben egészséges felnõttekké válva boldoguljanak hazánkban, és senki se kallódjon el. Ezt szolgálja majd a készülõ új törvény, amely már a címében Nemzeti köznevelésrõl szóló törvény is jelzi a legfontosabb változásokat.
OKTATÁS ROVAT >>>