Ma 2025. 4 26.
Ervin, Klétusz napja van.
Látogatók száma : 57680765    








Honlapkeszites

Matematikából elégtelen?
Elkészültek a nyáron a tavalyi kompetenciamérés eredményei, amely alapján megállapítható, hogy iskoláink tanulói hozzák az országos átlagot, egyes esetekben még jobban is teljesítenek, azonban részterületeken adott esetben komoly elmaradásaink vannak. Azaz, van még hová fejlõdni – mondta Szmodics Józsefné, a mûvelõdési és sportosztály vezetõje.

– De mi is az a kompetenciamérés?
Az országos kompetenciamérés a matematikai és a szövegértési képességek vizsgálatára irányul. Célja, hogy a mérés segítse az iskolák mérési-értékelési kultúrájának továbbfejlõdését; biztosítsa az iskolák számára azokat az adatokat és eljárásokat, amelyekkel intézményük helyi szintû objektív értékelését el tudják végezni; s a kapott adatok segítségével saját intézményeik teljesítményét megbízhatóan összehasonlíthatják az országos adatokkal.
A mérés a hatodik, a nyolcadik és a tizedik évfolyamokon a matematikai eszköztudást és a szövegértési képességet méri, a negyedik évfolyamon pedig a képességek és a készségek életkor-specifikus diagnosztikus mérésére kerül sor. Az idei mérés jelenleg is folyik, ennek eredményei azonban majd csak a következõ évben kerülnek a fenntartó elé.
Szmodics Józsefné érdeklõdésünkre elmondta, városunkban tavaly csak a nyolcadik és a tizedik évfolyam diákjai vettek részt a vizsgálatban, amely alapján megállapítható, hogy a szövegértés és a matematikai mûveletek esetében a nyolcadik és a tizedik évfolyamos diákok az országos átlag felett teljesítettek. Ez még okot is adhatna az örömre, azonban a képességszintek területén tapasztalhatóak hiányosságok. A gimnáziumok kivételével ugyanis a tanulók legalább negyede nem rendelkezik használható matematikai és szövegértési készségekkel, a szakiskolások közel fele nem éri el a minimális szintet sem a szövegértés területén, háromnegyedük pedig legfeljebb egy mûvelettel megoldható matematikai problémával tud érdemben foglalkozni. Az érettségire felkészítõ iskoláink tanulói szintén matematikából elmaradnak az országos átlagtól, a gimnazisták szövegértése pedig átlagon felüli, annak ellenére, hogy többen olvasási nehézségekkel küzdenek.
Szmodics Józsefné végsõ konklúzióként úgy fogalmaz, büszkék lehetünk az eredményeinkre, de nem lehetünk teljesen elégedettek. A hiányosságok korrigálására az érintett intézményekben intézkedési tervet kell készíteni, s az új tanévben neki kell látni a diákok még erõteljesebb felzárkóztatásának.

Horváth Attila



2007-09-06 09:43:56


További hírek:


OKTATÁS ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül