Ma 2025. 7 31.
Oszkár, Ignác, Bató napja van. Látogatók száma : 58300823 |
||||||||||||
|
Mindörökké Skoda
Sz?ljon hozz?! - Egy gyakorlatilag ugyanilyen típus, csak éppen piros-fehér színû már parkol a garázsban, azt 2008-ban sikerült teljesen eredeti állapotba (vissza)állítani – így a gelsei, de már jó ideje Nagykanizsán élõ autós. – Ezt a típust egyébként 1956-58. között gyártották, majd a nevét Octaviára változtatták. Nem véletlenül, hiszen egy brit cég Spartak név alatt már gyártott motorokat, s a név-levédetés kapcsán a jog nem a cseheknek kedvezett…
Az elõzmény pedig, ahogy már írtuk, adott volt, hiszen a piros 440-es Spartakkal 15 évig bíbelõdött, így a jelenlegivel már nem csoda, hogy könnyebben boldogult…
Bélánál tehát mostanra már két „pöpec” Spartak várja aktuális bedörrentését, de a sorban nincs megállás, hiszen a modellpalettán a régi 440-est követte az új, vagyis az Octavia. - Igen, következni fog nálam is egy Octavia, ami nem sokban különbözik a Spartak felépítésétõl, tehát tényleg nincs leállás Skodák területén, de azt azért hozzátenném, hogy a mladá boleslav-i gyártmány mellett van még egy korabeli, úgynevezett „púpos” Trabant is a sufniban, mely szintén nem kerülheti el sorsát, vagyis a felújítását. Egyébként azt mondom, jó az, ha az embernek van valamilyen hobbija, mert hasznos idõtöltésnek sem utolsó az ilyen járgányokkal való foglalkozás. Az más kérdés, hogy bizony már a veterán autó találkozókra történõ „nevezés” sem két fillér, de a rekonstruálás öröme sok mindenért kárpótolja a gyûjtõt. S hogy Béla tudását már „importálták” is, azt egy korabeli Octavia tanúsíthatja, hiszen ismerõsének féltett kincsét sikerült nem is oly' rég teljesen rendbe tennie. De hogy miért éppen a cseh márka került igazán képbe? - Ez gyakorlatilag családi „hagyaték”, hiszen annak idején a szüleimé volt az a piros 440-es Spartak, s idestova már 35 esztendeje, hogy hozzánk került. Innentõl kezdve pedig aztán szinte egyenes út vezetett ehhez a hobbihoz… Polgár László
|