Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van.
Látogatók száma : 57024838    








Honlapkeszites

Egy felmérés szerint felértékelõdtek a külföldi gasztronómiai élmények a magyar turisták körében

Alapvetõen változtatták meg az utazási szokásokat a diszkont légitársaságok az easyJet reprezentatív felmérése szerint, amelybõl az derül ki, hogy a spontán utak száma nõtt, míg a szezonális turizmus ideje lejárt, a gasztronómiai élmények keresése pedig felértékelõdött, megelõzve a múzeumlátogatást és a városnézést.


Az easyJet közleménye szerint a magyarok 16 százaléka utazott külföldre az elmúlt három évben, ezalatt átlagosan hét alkalommal lépték át az országhatárt.
A közlekedési eszköz kiválasztásánál elsõsorban az út hosszát és a költségeket mérlegelik az emberek. Kisebb távolságra elviselik a kocsi okozta kényelmetlenségeket, de ugyanez már nem igaz távolabbi célállomások esetén. Ennek megfelelõen leggyakrabban az esetek 69 százalékában autóval indulnak el a magyarok külföldre, de csaknem kétötödük repült is 2009 óta - áll a közleményben.
Hozzáteszik: az elmúlt évek alatt az utazási szokásokban az egyik legnagyobb változást a diszkont légitársaságok megjelenése okozta. Megnõtt a spontán utak száma, a hazai légiutasok kétharmada az év során bármikor szívesen megy külföldre.
Szintén jelentõs változás a korábbiakhoz képest, hogy míg korábban a nyaralás és az utazás szinte szinonimák voltak, addig ma már a szezonális turizmust felváltotta a 12 hónapon átívelõ utazási idõszak. A magyar légiutasok kétharmada az év során bármikor szívesen keres fel más országokat.
Mint írják, nem csak többet, máshogy is utazunk. "Ezt mutatja az is, hogy míg korábban az evés inkább csak szükségszerû kényszer volt, addig ma már a gasztronómiai élmények egyre fontosabbá váltak". A helyi ételek fogyasztása megelõzi a hagyományos turisztikai célkitûzéseket, a múzeumlátogatást és a tudatos városnézést is - teszik hozzá.
 

MTI - Kanizsa



2012-06-04 07:25:00


További hírek:


MAGAZIN ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül