Ma 2025. 4 9.
Erhard, Ákos, Döme napja van.
Látogatók száma : 57515758    








Honlapkeszites

Egyre több magyar keresi panaszával az Európai Fogyasztói Központot

Egyre több magyar állampolgár keresi meg az Európai Fogyasztói Központot (EFK), és növekszik a károsult hazai vagy európai uniós ügyfeleknek visszajuttatott összeg is - közölte az EFK igazgatója  zalaegerszegi sajtótájékoztatóján.



Kriesch Attila arról számolt be, hogy a határon átnyúló vásárlásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos esetek miatt tavaly 341 panasz érkezett a budapesti fogyasztói központhoz magyaroktól, akik külföldi vásárlásaik miatt keresték meg az irodát, valamint külföldiektõl, akik magyar vállalkozásokkal keveredtek vitába.
A 143 magyar panaszosnak a múlt évben 3,5 millió forintot sikerült visszajuttatni, és mintegy 6,5 millió forintot uniós tagállamok polgárainak utaltak vissza. Az idén eddig 290 panasz érkezett, közülük 170 volt magyar állampolgáré, nekik mostanáig 7,5 millió forintot tudtak visszajuttatni, mintegy 5 millió forintot ugyanakkor külföldi állampolgárok kaptak meg.
Az igazgató úgy látja: egyre többen rendelnek külföldrõl árut, és növekszik ezeknek az értéke is. Ha pedig fogyasztóként vitájuk van a kereskedõkkel és szolgáltatókkal, a gyors és ingyenes közremûködést biztosító fogyasztói központhoz fordulhatnak, akár 5-10 eurós vásárlás kapcsán is.
Úgy fogalmazott, hogy az esetek 60-70 százalékában - ha együttmûködési szándékot tapasztalnak a másik oldal részérõl is - eredményes a közvetítésük, a csalókkal szemben azonban csak a rendõrség tud fellépni. Példaként említette egy magyar vásárló esetét, aki kárának mintegy 90 százalékát, közel 450 ezer forintot kapott vissza közvetítésükkel, miután a panaszos norvég internetes oldalon francia teniszversenyre szóló jegyekért fizetett, de belépõt nem kapott, így feleslegesen utazott a verseny helyszínére - mondta el Kriesch Attila.
Molnár Sándor, a Zala Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelõségének igazgatója a zalai tapasztalatokról elmondta: az idén 765 hatósági ellenõrzést tartottak munkatársai, és 242 esetben tapasztaltak jogsértést. Irodájukhoz 761 telefonos megkeresés érkezett, 129-en személyesen tettek panaszt, elsõsorban jótállással, szavatossággal összefüggõ kérdésekben, valamint áramszolgáltatást, illetve elektronikus hírközlést érintõ ügyekben.
A zalai hatóság 391 panaszt tartott jogosnak, ebbõl 68 közüzemi szolgáltatást érintett, 16 elektronikus kereskedelemmel foglalkozott, 31 esetben kereskedelmi vagy vendéglátó-ipari egységre volt panasz, 56 alkalommal pedig elektronikus hírközlési ügyekre. Azt tapasztalták, hogy a vendéglátóhelyek üzemeltetõi kevésbé szabálykövetõek, a fiatalkorúakat például 10 esetbõl 7-szer kiszolgálják alkohollal és cigarettával.
Molnár Sándor az MTI kérdésére elmondta: kirívó jogsértést az idén nem tapasztaltak Zalában, nem kellett üzletet bezárniuk, de két esetben olyan lámpatesteket találtak, amelyeket ki kellett vonni a forgalomból, mert a laboratóriumi vizsgálatok szerint életveszélyesek voltak.

 

MTI - Kanizsa



2012-11-02 09:27:00


További hírek:


KRÓNIKA ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül


ablak bezárása
loading
SlideShow megállításaSlideShow elindítása