Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56893239    








Honlapkeszites

Magyar játék világmárka született rekordidõ alatt

Bohony Beatrix és Zöld László önerõbõl világszínvonalú játékmárkát épített fel két év leforgása alatt. A Marbushka Játékmanufaktúra termékeinek senki nem tud ellenállni - hívja figyelmet a Pannon Novum hírlevele.

A Marbushka Játékmanufaktúra vezetõi – Bohony Beatrix és Zöld László – az iparmûvészeti egyetem elvégzése után rögtön fejest ugrottak a szakmába: a házaspár saját grafikai stúdiótalapított, fõleg reklámgrafikával és divatfotózással foglalkoztak. Beatrix szíve mélyén azonban mindig is illusztrátorként szeretett volna dolgozni. Kislányuk, Bojána születése utánéjszakánként gyermekének festette meg a családdá válás folyamatát. Ahogy Bojka nõtt, úgy kezdték a képeket felváltani a saját készítésû játékok.

 


Az elsõ ilyen a most is kapható Madárfogó kezdetleges változata volt, amely Bojka ovis szerelmének élményét örökíti meg. Nemcsak a kislány, de az ismerõsök is teljesen oda voltak kézi munkával készített játékért. A Madárfogó pillanatok alatt igazi rajongótábort szerzett magának. Ez adta meg nekik a lökést, hogy professzionális szinten kezdjenek játékokat tervezni, 2010-ben végleg elbúcsúztak a tervezõgrafikai munkától, és megalapították a Marbushkát.

– Szülõként nem tudtunk azonosulni az uniformizált slágerjátékok alacsony minõségével, értékrendjével. A gyermekeket körülvevõ tárgyi kultúra legalább olyan meghatározó, mint az értelmi fejlõdésüket segítõ nevelés. Próbaképp megalkottuk saját változatainkat egy emberközelibb értékrend szerint – mondja Beatrix.

 

Az indulás óta családi munkamegosztásban mûködnek: Beatrix találja ki a játékokhoz tartozó mesés történetet, készíti el az illusztrációkat, tervezi meg a dobozt és a játék minden kellékét. László felel a gyártásért, és õ felügyeli a kivitelezést, kislányuk, Bojána pedig erõt és inspirációt ad. A nyomdai és famunkákat leszámítva a szülõk ketten viszik a vállukon a cég ügyeit: maguk irányítják a webshopot, vezetik a blogot, ketten végzik a forgalmazást, a marketingmunkát, a készletnyilvántartást és mindent egyebet is, ami a fenntartással együtt jár.

A Marbushka Játékmanufaktúra tizenöt játékkal indult világhódító útjára két évvel ezelõtt, mára ez a duplájára nõtt. Az állhatatos munka pedig nem várt sikert eredményezett: néhány hónap alatt rengeteg külföldi megrendelõre tettek szert. Nem tudták a kívánt keretek között tartani a Marbushkát, mivel egyre nagyobb az igény a játékokra, folyamatosan válaszút elé állítja õket a piac.

– A forgalmazók figyelik egymás lépéseit. Ennek köszönhetõen a Marbushka lassan, hálószerûen terjeszkedett a világban: ma már Európa számos országában, de már Ausztráliában is lehet kapni a játékainkat. Fõként táblajátékok alkotják a kínálatukat, de készítenek puzzle-t, memóriajátékokat, és az utóbbi idõben fajátékokkal és színezõfüzettel is elõrukkoltak.

Tudatos tervezõkrõl van szó: Beatrix törekszik arra, hogy a játékok képi világa a visszafogott megjelenés mellett sokszínû legyen. A vizualitás mellett szintén elsõdleges szempont számukra, hogy a játékok természetes anyagokból készüljenek, és az elõállításuk is a lehetõ legkisebb környezeti terheléssel járjon. Két-négy személyre készült, viszonylag rövid játékidejû társasokat készítenek. A képi világgal és a játékok kalandosságával szeretnék a szülõket közös idõtöltésre csábítani a gyerekekkel. Épp ezért ezek a játékok nem is a versenyzésrõl szólnak, hanem az együtt töltött pillanatok szépségérõl.

– Nagyon fontos szerepe van a közös együttléteknek egy család életében. Ilyenkor a játék lehet a „közös nyelv”. Társasozás közben sok olyan szituáció adódik, amely a hétköznapokban rejtve maradhat, és egy-egy játék során sok olyan tulajdonságát is megismerhetjük a másiknak, amely a hétköznapokban nem érezhetõ – véli Beatrix. A házaspár a saját történeteken és kedvenc meséken kívül számos helyrõl nyer ihletet: a Grand Prix szereplõi például az 1920-as évek nagy autóversenyzõinek neveit idézik, az automobilok a kor neves márkái alapján születtek meg.

Legújabb társasjátékuk, a Full Moon Circus képi világát pedig Ray Bradbury egyik könyve, A gonosz lélek közeleg ihlette. A meghökkentõ, mégis elkápráztató illusztrációk a cirkusz rejtett világba kalauzolják a játékosokat. Az irigy mágus magának akarja a dicsõséget, mágiával próbálja megakadályozni, hogy bárki színpadra léphessen.

– A reklámnak elképesztõ szemléletformáló szerepe van: sok szülõ, és ezáltal a gyerekek is csak azokat a játékokat ismerik, amelyeket a tévébõl, újságokból viszontlát. Keveseknek van arra ideje, hogy feltérképezzék, mi van ezen kívül. A mi játékaink híre itthon leginkább szájról szájra, fórumról fórumra terjed a kisgyermekes családok körében.

A játékok közül sokáig Az elveszett nyakék volt a legnépszerûbb a vásárlók körében, de a Grand Prix megjelenése után egy szempillantás alatt vette le a lábáról a gyerekeket, a Full Moon Cirkusz pedig a várakozásukat fölülmúlva debütált pár hete. De nemcsak a gyerekeket, a felnõtteket is megbabonázza a Marbushka csodavilága.

Fotó: Székelyhidi Balázs

pozitivnap.hu - Kanizsa



2012-11-02 09:37:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül