Kedden tartotta konferenciáját a Szlovénia- Magyarország Határon Átnyúló Együttmûködési Program 2007-2013 keretében megvalósult „5 Postakocsi” Térségi, innovatív turisztikai fejlesztési program projektpartnere, a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusza.
A szakmai rendezvényen – melyre a térség turisztikai szolgáltatóit invitálták a szervezõk - a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusza által végzett nemzetközi kutatás eredményeirõl, marketing- és márkastratégiájáról, valamint szolgáltatási sztenderdjeirõl volt szó.
A Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusz-igazgatója, dr. Birkner Zoltán nyitóbeszédében elmondta: az oktatási intézmény a nemzetközi kapcsolatok kiépítését, s a határon átnyúló pályázatokban való aktív részvételre fókuszál. Több sikeres nemzetközi projekt után kapcsolódott a nagykanizsai felsõoktatási intézmény az 5 Postakocsi elnevezésû programhoz, melynek szakmai hátterét biztosítja. Elmondása szerint minden lehetõség megvan arra, hogy a szlovén-magyar határ menti térség egységes új arculattal felvegye a versenyt a környék emblematikus turisztikai célcsoportjai között.
Gyarmati -Litter Tímea projektasszisztens elõadásában a 8 partner eddig elért eredményeit ismertette, hiszen számos célkitûzés megvalósult a tavaly októberi indulás óta. Nagyrécsén az Inkey-kastély egyik szárnyában kialakították a Térségi Turisztikai Termékfejlesztõ és Innovációs Központot, mely a programhoz csatlakozott közel 500 turisztikai szolgáltatót fogja össze, képviseli.
Ingyenes reklámfelületet biztosítanak a www.5postakocsi.eu honlapon, illetve a 12 tervezett vásáron és kiállításon az 5 postakocsi szolgáltatóiként képviselik azokat. Az eddigi workshopok, konferenciák, aktív turisztikai napok, GPS-es kincskeresések és fotó-szafarik is folytatódnak, utóbbit az egész térségben szeretnék közismertté, közkedveltté tenni. Elkészültek az élményközpontú programcsomagok, melyeket nemcsak a honlapon lesznek elérhetõek, de 10 ezer darab öt nyelvû kiadványban reklámozzák a térséget.
Folyamatban van az 5 Postakocsi kártya szolgáltatói rendszer kidolgozása a közös cél, a határ menti térség turisztikájának fellendítése érdekében. Kerkaszentkirályon Muramenti turisztikai pajtát építenek, szalmaszobor-fesztivált rendeznek, és Postakocsival a Mura-mentén címû könyvet adnak majd ki.
Magyarszerdahelyen nemrég került átadásra a pihenõhely és kilátó. A szlovén partnerek legtöbbje turisztikai pihenõhelyeket és rendezvényhelyszíneket valósított meg, illetve lovakat és lovas kocsikat szerzett be. Ezen kívül minden partner beszerzett 10 db GPS berendezést, melyekkel a kidolgozott GPS kincskeresés és a fotó-szafari rendszer alkalmazhatóvá válik a határ menti térségben.
A Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampuszának kollégái bemutatták az általuk elkészített kutatások projektanyagok eredményét, dr. Horváth-Bodzai Dorottya marketingstratégiát, dr. Keller Krisztina a szolgáltatási sztenderdeket, Lehota-Szolvik Edit a márkastratégiát, míg a mindezek alapját képezõ nemzetközi turisztikai kutatás dr. Birkner Zoltán tárta az érdeklõdõk elé.
A négy õselemre épülõ márkastratégiában ötödik elemként a mesevilág jelenik meg, mellyel fõként a fiatal, gyermekes családokat célozzák meg. Erre az elképzelésre egy kitûnõ szlogent is kitaláltak: „Határnak mentén, hol a postakocsi járt, a négy elem egymásra talált… Te szövöd tovább a meséd fonalát”. A konferencia utáni szekcióbeszélgetésen nemcsak a Pannon Egyetem Nagykanizsai Kampusza által végzett turisztikai oktatás eredményeit és tanulságait vették górcsõ alá, de a részt vetteket is oklevéllel jutalmazták.
KRÓNIKA ROVAT >>>