Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56893618    








Honlapkeszites

Mediáció Zalában a Kamarával

A Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara az elsõ. Vidéken itt vehetõ igénybe elõször a kamara támogatta mediációs szolgáltatás.

A Zala Megyei Kereskedelmi és Iparkamara a vidéki kamarák közül elsõként biztosít lehetõséget tagjainak és minden tagságon kívüli vállalkozónak, hogy üzleti életükben keletkezõ vitás helyzetek és konfliktusok okozta veszteségek csökkentése érdekében képzett mediátor segítségét kérhesse. Ezért Varga Zoltán mediátorral kötött megállapodás alapján létrehozta a Zala Megyei Gazdasági Mediációs Központot (ZMGMK). A Központ feladata lesz, hogy a kamarai iroda hálózatokon keresztül a vállalkozások számára mediációs szolgáltatást nyújtson.


A konfliktuskezelést sok vezetõ jelenleg spontán, saját értékítéletére, gyakorlatára hagyatkozva végzi. Ez persze lehet jó és eredményes, de lehet rossz is, eredménytelen, gyenge hatásfokú.

Azok a vezetõk, akik nyitottak a meglévõ módszereik felülvizsgálatára, új módszereket ismerhetnek meg. A gazdasági mediációs módszerek megismerése nemcsak a belsõ konfliktuskezelésre hat ki, hanem más kommunikációs helyzetekhez is kap a vezetõ olyan megoldásrendszert, amellyel hatékonyabb, és eredményesebb lehet.
Azoknak a gazdasági, pénzügyi vagy operatív vezetõknek, akik gyakran kerülnek olyan helyzetbe, ahol szükséges lehet a konfliktusok olyan módon való kezelése és megoldása, amelyben a lehetõ legkevesebbet sérülnek a felek és a szándék szerint a korábbi állapot fenntarthatóvá válik. Ilyen módszer a mediáció módszere a leghatékonyabb.
A mediáció irányultsága lehet ezek alapján belsõ – azaz cégen belüli, munkahelyi konfliktusok kezelésére irányuló, lehet külsõ partnerekre, magánszemélyekre, cégekre, szervezetekre fokuszáló tevékenység.

A vállalkozások számára mérhetõ elõnyök pedig kézzel foghatóak hisz, az eljárás során gyorsabb, személyre szabottabb, szabadabb döntési, érdekérvényesítési lehetõséggel lehet élni, egyúttal diszkrétebb, bizalmas légkörben.

A vállalkozások számára nyújtható szolgáltatások köre a kamarán belül így a békéltetõ testület nagy hagyományokkal rendelkezõ tevékenysége mellett kibõvül a közvetítõ tevékenységgel is, ami elsõsorban a vállalkozások közötti, cég - cég pl.: megrendelõ, beszállító, alvállalkozói relációban nyújt hathatós gyors és olcsóbb megoldást a vitás ügyekben. A szolgáltatás másik területe a vállalkozásokon belüli tulajdonosok, munkáltatói viszonyból eredõ konfliktusokban segíti megoldáshoz az érintetteket.
A ZMGMK elérhetõségei minden kamarai irodában elérhetõk lesznek, a kamara munkatársai felkészülten várják a megkereséseket.

KKVHÁZ.hu / Kanizsa



2012-12-03 12:47:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül