Ma 2024. 10 18.
Lukács, Jusztusz napja van.
Látogatók száma : 56948529    








Honlapkeszites

Médiakonferencia - Tizedével esett a lappiac reklámbevétele (frissítve)

Tavaly 37,3 milliárd forint volt a hazai lappiac hirdetési bevétele, ami 10,4 százalékkal maradt el az azt megelõzõ évitõl - jelentette be a Magyar Lapkiadók Szövetségének elnöke a tapolcai Médiapiac 2013 konferencia keddi nyitónapján.


Kovács Tibor elmondta: a sajtó összesített árbevétele, a lapterjesztésbõl származó 66 milliárd forinttal együtt 2012-ben meghaladta a 103 milliárd forintot. Ebbõl hat csoport viszi el a bevételek 91 százalékát. A teljes összeg harmadát hozzák a napilapok.
A nõi lapok részesedése 19, az önkormányzati és ingyenes kiadványoké 17, a gazdasági és közéleti magazinoké 9, a gazdasági szereplõk egymásnak szóló tájékoztatóit tartalmazó B2B, valamint a program- és tévémagazinok 6-6 százalék - jelezte.
A szakmai szövetség elnöke arról beszélt: a sajtópiaci bevételek a várakozásoknak és a piaci tendenciáknak megfelelõen alakultak, csökkenésük nagyságrendileg megegyezett a teljes reklámtortáéval.
A konferencián elhangzott, hogy ezzel az eredménnyel tartja piaci második helyét a 27,8 százalékos részesedésû televíziók mögött a nyomtatott lapkiadás, amely a teljes költés 21,3 százalékát mondhatta magáénak tavaly.

Mintegy 2,9 százalékkal zsugorodott tavaly a hazai reklámköltés, amelynek összege 174 milliárd forint volt a Magyar Reklámszövetség adatai alapján - hangzott el a Médiapiac 2013 címmel Tapolcán megrendezett konferencia keddi nyitónapján.

Urbán Zsolt, a szervezet elnöke arra emlékeztetett, hogy csökkenõ fogyasztás és gazdasági teljesítmény, átalakuló médiafogyasztás, erõsen átrendezõdõ hirdetõi költések mellett érték el ezt az eredményt.
Kovács Krisztián, a Magyar Elektronikus Mûsorszolgáltatók Egyesületének elnöke arról beszélt a 27,8 százalékos részesedésével legnagyobb szelet, a 11,3 százalékos csökkenés mellett 48,7 milliárd forintos bevételt mutató televíziós szegmens eredményével kapcsolatban, hogy a hagyományos hirdetések mintegy 13 százalékkal hoztak kevesebbet tavaly, mint 2011-ben. Az új típusú bevételek - így a szponzoráció vagy a termékmegjelenítés - anyagi hozadéka azonban negyedével ugrott meg, és elérte a 2008-as szintet.
Az online és mobilhirdetések 33,6 milliárdos, 18 százalékos növekedést mutató eredményérõl szólva Novák Péter, a magyarországi Interactive Advertising Bureau (IAB) ügyvezetõje arról beszélt, "mindenkinek hozzá kell szoknia, hogy egy-két éven belül harminc százalék feletti digitális arányról fognak beszélni" Magyarországon, szemben a tavalyi 19,2 százalékkal.
A három tizedszázalékos csökkenéssel 30,8 milliárdos forgalmat produkáló szekció nevében szóló Vámos-Hegyi Attila, a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség elnöke szerint optimisták az e területen dolgozók, egy nemrég készült felmérés szerint 43-43 százalékuk várja az ágazat növekedését vagy stagnálását erre az évre, és csak 14 százalék a csökkenést prognosztizálók aránya.
A 6,2 százalékos csökkenéssel tavaly mintegy 14,3 milliárdos bevételt hozó közterületi reklám tavaly évérõl szólva Szelei Szilárd, az Out of Home Hungary (korábbi nevén Magyar Közterületi Média Szövetség) szakmai szervezet ügyvezetõje úgy vélekedett: egymilliárdos forgalomcsökkenésükért a közlekedési törvény út menti hirdetéseket érintõ módosítása okolható.
Közel 48 százalékos növekedést rejt a tavalyi évre kimutatott, 6,8 milliárd forintos rádiós reklámbevétel-adat. Ezzel kapcsolatban Turi Árpád, a Class FM-et mûködtetõ Advenio Zrt. vezérigazgatója, a Rádiós Médiaszolgáltatók Egyesületének elnöke azt emelte ki: azért csalóka ez az adat, mert 2011-re a piac háromnegyedérõl, míg tavaly már kilenctizedérõl volt adatuk, ez a mutató pedig - a Neo FM és a Rádió1-hálózat búcsújával - idén 95 százalék közelébe emelkedhet. Azonos bázison szerinte tíz százalék körüli volt a szegmens tavalyi növekedése.

MTI - Kanizsa



2013-04-09 13:45:00


További hírek:


KÖZÉLET ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül