Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892489    








Honlapkeszites

NIF: a Balaton déli partján megújul a Lepsény-Szántód-Kõröshegy vasútvonal

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. (NIF) a Balaton déli part vasútvonal rekonstrukciójának keretében teljes egészében korszerûsíti és átépíti a Lepsény-Szántód-Kõröshegy vasútvonalat, amelyen várhatóan 2015 nyarától a jelenlegi óránkénti 80, illetve jelentõs hosszban 60 kilométeres helyett 100 kilométeres sebességgel közlekednek majd a vonatok.
 


A NIF MTI-hez eljuttatott közleményében kiemeli: eredményes közbeszerzési eljárás esetén a nyertes vállalkozóval év végén köthetik meg a szerzõdést, a kivitelezés pedig 2014 elején kezdõdhet. A körülbelül 32 kilométeres szakasz felújítása 2015 nyarára fejezõdhet be.
Siófok térségében a Szabadifürdõ megállóhely - Siófok állomás - és Zamárdi felsõ állomás között új, második vágány építésével biztosítják a vasúti forgalom zavartalanságát.
A part zajterhelésének csökkentésére a kritikus helyeken Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban, összesen mintegy 4 kilométer hosszan zajárnyékoló falat, illetve körülbelül 17 kilométer hosszan rugalmas sínágyazatot telepítenek - olvasható a közleményben.
A következõ, Szántód-Kõröshegy állomás - Balatonszentgyörgy állomás közötti, körülbelül 53 kilométer hosszú szakasz átépítésének közbeszerzési kiírása 2013. negyedik negyedévében várható, eredményes közbeszerzés, illetve a forrás rendelkezésre állása esetén az elsõ szakasszal egy idõben megépülhet.
A NIF emlékeztet arra, hogy 2014 végére befejezõdik a Kelenföld-Tárnok vasútvonal korszerûsítése, így a Kelenföld-Székesfehérvár között már korszerû, európai színvonalú vasúti vonalszakaszon lehet közlekedni. A rekonstrukciónak köszönhetõen Budapest – Siófok (Zamárdi) között az utazási idõ a jelenlegi 105-114 percrõl 80-89 percre csökkenne. A dél-balatoni fejlesztés mindkét szakasza rekonstrukciójának megvalósulásával Keszthelyig átlagosan mintegy 20 perccel csökken az utazási idõ.
A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) részeként valósult meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával.

MTI - Kanizsa



2013-07-06 11:45:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül