Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56894682    








Honlapkeszites

Lezárult a több mint két éve húzódó ügy – nem lopták az áramot

Még 2011 decemberében olvashattak egy cikket lapunkban, melyben a Király utca 31. szám alatt levõ I és J lépcsõház közös képviselõje, Baracskai László számolt be nekünk az ott élõ nyugdíjas tulajdonos képviseletében egy 2011 januárja óta húzódó bosszantó esetrõl. Azóta, két és fél év elteltével lezárult az ügy, nem kis utánajárást, boszszankodást követõen helyt adtak az szabálytalan vételezéssel meggyanúsított lakos panaszának.


Ahogy a közös képviselõ akkor elmondta, a 2011 év elején tartottak ellenõrzést az E.ON szakemberei az I lépcsõházban, akik megállapították, hogy az egyik lépcsõházi nyitott szekrényben található villanyóráról egy híján hiányoznak a plombák, ezt szabálytalan vételezésnek minõsítették. Ekkor a helyszínen felvették a jegyzõkönyvet. Azonban az áramlopás tényét bizonyítani nem tudták, mivel a berendezés sértetlen volt, nem látszott rajta fizikai behatás nyoma, „csak” a plombák hiánya. A lakásban élõk minden hónapban pontosan fizettek, nem csökkent drasztikusan a fogyasztásuk.
Az akkor kiszabott 150 ezer forintos büntetés ellen fellebbeztek a lakásban lakók. Azonban az E.ON ezt elutasította szerzõdésszegésre, és egy 2001-es addig még nem bemutatott jegyzõkönyvre hivatkozva, amelyben a tulajdonos aláírta, hogy a plombáért felelõsséget vállal. Ezek után a tulajdonos a Fogyasztóvédelmi Felügyelõséghez fordult, ahol szintén elutasították a reklamációjukat a már említett jegyzõkönyvre hivatkozva, azzal a lehetõséggel, hogy a Magyar Energetikai és Közmû-szabályozási Hivatalnál reklamálhatnak, ha továbbra is fenntartják a panaszukat. Továbbá amennyiben az országos központnál határozatot hoznak, az abban foglaltak alapján rendelkeznek majd õk is. Ezt a társasház segítségével meg is tették, de ettõl függetlenül az E.ON nem állt el addig sem a 150 ezer forintos kötbérkövetelésüktõl.
– Ez 2012 októberében volt, majd márciusban is küldtek egy levelet, melyben ismételten felszólították a fogyasztót, hogy egyenlítse ki a tartozását, mert amennyiben nem tesz eleget a kötelezettségének, úgy fizetési meghagyásos eljárást kezdeményeznek, ahol az ügyvédi költségtõl az egyéb költségekig az ügyfélnek kell fizetnie mindent. Ez csúsztatás, ugyanis nem kell ügyvédi költséget fizetni a fizetési meghagyásos eljárásnál, hiszen egymillió forint alatt ezt a közjegyzõ végzi. Továbbá, ahogy írták, a Magyar Energetikai és Közmû-szabályozási Hivatal jogosult kimondani ennek a követelésnek a jogosságát. Akkor milyen alapon követelõznek és fenyegetõznek, ha ez a határozat még nem született meg? – mondta a közös képviselõ.
A márciustól várt határozat október végén érkezett meg. A dr. Dorkota Lajos elnökölte Magyar Energetikai és Közmû-szabályozási Hivatal az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellen benyújtott panasznak helyt adott, követelésüket jogtalannak minõsítette és megtiltotta a kötbér behajtását.
– Már az elején elhatároztuk, minden segítséget megadunk az igazságtalanul megvádolt lakónak, és az összes költséget átvállalva végigvisszük az ügyet. Bebizonyítjuk, ezek a követelések jogtalanok. Két és fél év elteltével ez sikerült is. Fontosnak tartottam, hogy megosszam ezt a bosszantó történetet mindenkivel, ugyanis sokan nincsenek azzal tisztában, hogy az üzleti szabályzatot is elfogadják, amikor E.ON szerzõdését aláírják. Ezzel együtt elfogadják, hogy a közös használatú helyiségben lévõ óra az E.ON tulajdona, és a lakos felel érte. De napi 24 órában senki nem képes õrizni. Errõl azonban nincsenek tájékoztatva az állampolgárok. Egy kérdést feltennék az olvasóknak a történet zárásaként: tudják e, hogy hány plomba van a villanyórájukon? Pont annyi a felelõsségük is azok meglétéért – zárta a közös képviselõ.
V.M.



2013-11-16 07:03:00


További hírek:


KÖZÉRDEK ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül