Az utóbbi évek fejlesztéseinek köszönhetõen öt év után vasárnaptól ismét közlekednek Intercity vonatok Zalaegerszeg és Budapest között, és ezen a távon a menetidõ is lényegesen lerövidül.
Magyar Péter, a MÁV-START Vasúti Személyszállító Zrt. személyszállítási központjának vezetõje vasárnap délután a zalaegerszegi vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón elmondta: a pályavasúti fejlesztések és a személykocsik korszerûsítése tette lehetõvé a kedvezõ változásokat. Az eddigi hét vonatpár mellett most már naponta négy - vasárnaponként öt - Intercity járat közlekedik Zalaegerszeg és Budapest között, a menetidõ alig három órára rövidül - tette hozzá.
A vasúti pálya fejlesztései közül elõször elkészült az Õrihodos és Boba közötti szakasz nagysebességû közlekedést lehetõvé tévõ felújítása, majd megépült a bobai deltavágány, ami biztosítja, hogy irányváltás nélkül mehessenek a vonatok Budapest felé. A napokban pedig befejezõdött a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti vonal korszerûsítése, amelynek köszönhetõen Tárnok és a fõváros között már két vágányon közlekedhetnek a vonatok.
Megemlítette, hogy a zalai megyeszékhelyet érintõ járatbõvítés azért is indokolt, mert a pályaépítések okán lelassult közlekedés miatt hat-nyolc év alatt 30-40 százalékkal csökkent a zalaegerszegi utasok száma. Ezt most minõségi szolgáltatásokkal igyekeznek újból növelni, s ennek egyik lépése volt a korábban bevezetett ütemes menetrend, azaz a kétóránkénti járatok indítása Budapest és Zalaegerszeg között.
A felújított kocsik nagy részében már van, a többiben februárig építik ki az ingyenes internetelérést, de biztosított ülõhelyek és klimatizált, hangszigetelt kocsik szolgálják az utasokat. A közeljövõben pedig már nemcsak az Intercityken, hanem a gyorsvonatokon is felújított kocsik közlekednek majd - jelezte a vasúti szakember.
A Mariborból érkezõ és Budapestre tartó új Citadella Intercity indulásához kapcsolódóan tartott tájékoztatón Vigh László, a választókerület parlamenti képviselõje (Fidesz-KDNP) azt mondta: a fejlesztésnek köszönhetõen idõben közelebb került egymáshoz a fõváros és a zalai megyeszékhely. Hozzátette, hogy leginkább az egyetemistáknak, munkavállalóknak nagyon fontosak ezek az újdonságok, amelyek nemcsak Zalaegerszeg, de az egész térség számára jelentõs változások.
Doszpoth Attila, Zalaegerszeg alpolgármestere (Fidesz-KDNP) arról beszélt, hogy a gyorsabb, kényelmesebb és minõségibb közlekedés fejlesztése remélhetõleg nem áll meg. A zalai megyeszékhely ugyanis idén pályázott a KÖZOP program forrásaira egy intermodális csomópont tervezésére, amelynek megvalósítása lehetõvé tenné az autóbuszos és a vonatközlekedés együttmûködését.
MTI - Kanizsa
GAZDASÁG ROVAT >>>