Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56894835    








Honlapkeszites

Tájékoztató a visszavont engedélyû online pénztárgépek károsultjainak II.

Tisztelt Vállalkozó!
A Magyar Közlöny 2014. évi 13. számában megjelent a 3/2014. (I.31.) NGM rendelet, amely a 16/2013. (VI.3.) NGM rendeletet a visszavont engedélyû pénztárgépek miatt az alábbiak szerint módosítja.


Vissza nem térítendõ támogatás adható annak az üzemeltetõnek, aki a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal által A017 (SAM4S NR-300), illetve A018 (S&E NR-300) számon engedélyezett pénztárgépre vonatkozó megrendeléssel, illetve üzembe helyezett ilyen pénztárgéppel rendelkezik, és a megrendelésrõl a pénztárgép forgalmazó a jogszabályban elõírtaknak megfelelõen adóhatóság felé adatot szolgáltatott, vagy a megrendelést az üzemeltetõ az állami adóhatóság e célra kialakított központi elektronikus rendelési felületén keresztül adta le.
A támogatás mértéke a pénztárgép beszerzéséhez kapcsolódóan kifizetett összeg, de legfeljebb a pénztárgép vételárának támogatás-tartalommal csökkentett összege.
A támogatás a központi rendelési felületen keresztül igényelhetõ a pénztárgép megrendeléssel egyidejûleg. Az új megrendelést a visszavont forgalmazási engedélyû pénztárgépre leadott megrendelésnél megadott üzembe helyezési kód felhasználásával kell leadni.
Az ügyben érintett, pénztárgép-cserére kötelezett vállalkozásoknak a támogatás igénylésekor nyilatkozniuk kell többek között az igényelt összegrõl és az A017, illetve az A018 számon engedélyezett pénztárgép eladójának nevérõl és adószámáról, akivel szemben követelésük fennáll. Az érintettek ezt követõen 15 napon belül kötelesek a követelés alapjául szolgáló szerzõdés, a szerzõdés alapján teljesített kifizetés alapjául szolgáló számla, valamint a kifizetés teljesítését igazoló dokumentum másolatát az állami adóhatóság részére átadni vagy postára adni. Az üzemeltetõt megilletõ támogatás összegérõl az adóhatóság a dokumentumok beérkezését követõ 5 munkanapon belül elektronikus úton tájékoztatja a megrendelésben megjelölt eladót, és a támogatás összegét elõlegként átutalja az eladónak.
Az üzemeltetetõ támogatási igényét az állami adóhatósághoz 2014. február 16-ig jogosult benyújtani.
Azokra az üzemeltetõkre, akik a két említett visszavont forgalmazási engedélyû pénztárgép helyett már megrendelték az új érvényes engedéllyel rendelkezõ pénztárgépüket, továbbá akik nem az adóhatóság központi rendelési felületérõl indított megrendeléssel vásárolták meg az új pénztárgépet és rendelkeztek annak üzembe helyezésérõl, a fent leírtaktól eltérõen a következõk vonatkozónak:
• a támogatás nem a pénztárgép megrendeléssel egyidejûleg, hanem attól függetlenül, a központi rendelési felületen igényelhetõ,
• amennyiben az új pénztárgép beszerzésekor a teljes vételár kiegyenlítésre került, úgy a támogatást az állami adóhatóság – a fent leírt igazoló dokumentumok benyújtását követõen – közvetlenül az üzemeltetõ részére folyósítja.
Felhívjuk figyelmét, hogy a pénztárgépek cseréjéhez nyújtott támogatásról szóló 16/2013. (VI. 3.) NGM rendelet 2014. január 23-án módosított passzusai egyelõre nem változtak. Fõszabálytól eltérõen, feltételhez kötötten igénybe vehetõ a támogatás 2014. február 28-ig üzembe helyezett online pénztárgép után is, amennyiben a kiskassza (elektronikus naplóval nem rendelkezõ pénztárgép) üzemeltetõje 2013. október 1. elõtt leadott megrendeléssel rendelkezik.
Az engedélyezett online géptípusokról a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal honlapján lehet tájékozódni. www.mkeh.gov.hu
Minden további fejleményrõl, intézkedésrõl folyamatosan tájékoztatni fogjuk Önt.
Amennyiben kérdései vannak, vagy segítséget szeretne igénybe venni, kérjük, keresse fel a területileg illetékes kereskedelmi és iparkamarát vagy az MKIK szakembereit (kovacs.judit@mkik.hu e-mail címen), akik készséggel állnak az Ön rendelkezésére.

További információ: ide kattintva
 



2014-02-04 15:07:00


További hírek:


KÖZÉRDEK ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül