Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56894851    








Honlapkeszites

A közlekedõk érdekében...

A Nagykanizsai Városi Baleset-megelõzési Bizottság idei elsõ soros ülését tartotta a helyi rendõrkapitányságon.

Ahogy azt dr. Molnár József nagykanizsai rendõrkapitány bevezetõjében hangsúlyozta, ezúttal hatványozottan hasznos az „összeülés”, hiszen amellett, hogy a 2013-as statisztikákat górcsõ alá vehették a megjelentek, egyben már a belváros rekonstrukciójának második üteme elõtt is nyerhettek hasznos információkat a különbözõ szervek, hatóságok képviselõi.


No, de vissza az elmúlt esztendõ közúti baleseti számainak elemzéséhez. Horváth László rendõr õrnagy, a Zala Megyei Baleset-megelõzési Bizottság titkára, valamint a késõbbiekben Lovkó Balázs, a Nagykanizsai Városi Baleset-megelõzési Bizottság titkára is beszámolójában számos részletre tért ki, melybõl megtudhattuk, hogy a közúti balesetokozásnak három „pillére” (még mindig) a gyorshajtás, az elsõbbség meg nem adása, valamint a kanyarodás szabályainak be nem tartása. Különös figyelmet kell szentelniük a motorosokra, valamint a kerékpárosokra, mert tetszik, nem tetszik, a szigor emberéleteket menthet. Ennek érdekében kampányokban is igyekeznek tovább erõsíteni, amelyhez jó viszonyítási alap lehet az elmúlt esztendõ.
Természetesen a tavalyi év történéseinek sorában számos örömtelibb pillanatról is beszámolhatott Horváth László, mivel tavaly is számos rendõri verseny volt soron zalai, azon belül is nagykanizsai résztvevõkkel, emellett a fiatalok felé is tovább nyitott a rendõrség megyei szinten.
Kulik Károly rendõr alezredes külön is górcsõ alá vehette a dél-zalai város baleseti statisztikáit, melyekbõl kiderülhetett, hogy - még ha számos problémával is kell komolyan küzdenie - Kanizsa számos esetben tér el (jobbára pozitív irányban) az országos átlagtól. Így például abban is, hogy 2013-ban csökkent a személyi sérüléssel járó balesetek száma, s ez még akkor is igaz, ha a városon belüliek valamennyire nõttek. Itt is elhangzott, hogy az ittasan okozott "kihágások" bizony jelen vannak, de nem csupán ez volt a meghatározó ok.
Maradva az ittasságnál, a szót átvéve, dr. Molnár József azt nyomatékosította, hogy a kerékpárosok esetében bizony - fõleg egy napszak után és bizonyos helyek közelében - sok esetben már részegségrõl lehet beszélni, s a tendencia sajnos csak növekszik... Eljött a kemény szankcionálások ideje, de nem csupán az ittasság vizsgálta, hanem a közlekedési szabályok betartatása terén is: külön odafigyelnek a rendõri szervek a járdán való kerékpározásra, valamint a láthatósági elõírások betartására. Drasztikus, ugyanakkor következetes fellépések következhetnek a zéró tolerancia jegyében. Tudatosítani szeretnék ugyanis, hogy szabályos felszereléssel szabályosan kell közlekedniük a kerékpárosoknak, és ez a saját érdekük, hiszen a gyalogosok mellett a közlekedés egyik "törékeny résztvevõi" õk.
Egy másik fontos, a közlekedést hatványozottan érintõ kérdéskör is kivesézésre került a város esetében, hiszen a belváros felújításának második üteme is komoly gondokat okozhat a közlekedésben. Horváth István divízió-vezetõ elmondta, a Fõ utca rendbetétele a rekonstrukció legnagyobb falatja, hiszen a Sabjántól a Hunyadi utcáig tart majd. A tervezett indulási dátum 2014 májusa, de több projekt összehangolására is szükség lesz, s ezt is figyelembe kell venni. Az elhangzottak szerint az elkészülés vége "kõbe vésett" dátum, hiszen 2015 áprilisában állapították meg.
A rendõrkapitány, dr. Molnár István azt kérte, hogy - természetesen a több oldalú - egyeztetések után szakmai döntés szülessen a felújítás alatti közlekedés-terelés ügyében, ne költséghatékony. Ez ugyanis nem csupán a rendõrség, de a lakosság kiemelt érdeke is egyben.

P.L.
 



2014-03-14 10:13:00


További hírek:


KÖZÉRDEK ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül