Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892712    








Honlapkeszites

Használják, de nem értik igazán a Facebookot a kkv-k

Használják, de nem értik igazán a Facebookot a közösségi kommunikációban érdekelt hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k). Joanelli Tamás, a Be Social közösségi marketing cég ügyvezetõje szerint Magyarországon egyértelmûen a Facebook (Fb) a legfontosabb közösségi oldal, de sok hibát követnek el használatával a vállalatok.


A Facebook közösségi oldalnak 4,8 millió magyar felhasználója van, közülük 2,5 millió naponta aktív. Óriási tömegeket lehet megszólítani, míg a hirdetési költségek csak a töredékét teszik ki a nyomtatott sajtóban, a televíziós csatornákon, vagy akár a Google oldalán való reklámnak. A lehetõségek nagyok, de nem minden hirdetõ elégedett, mert a rosszul elvégzett munka itt se vezet eredményre.
Joanelli Tamás a csütörtöki sajtóbeszélgetésen elmondta, hogy nem minden cégnek ajánlott a közösségi média használata. Lehet, hogy a szolgáltatás vagy a termék, amelyet a cég ajánl, nem vonz széles tömegeket, vagy maga a cég értelmezi félre az Fb lényegét, azzal, hogy egyirányú kommunikációs csatornát akar, miközben a közösségi oldal az interaktivitásra épül.
Gondot okozhat a hibásan létrehozott Fb-oldal is, például ha egy céget személyként regisztrálnak. Ez egyrészt tilos, másrészt nem hatékony. Joanelli Tamás szerint több kkv-nak nincs kommunikációs stratégiája, mikor ellátogat az Fb-re, csak a "lájkok" hajszolására koncentrál, vagy tévesen eladói reklámfelületként tekint az oldalra.
Joanelli Tamás szerint tévhit, hogy az Fb ingyenes, valójában csak annak látszik. Egy oldal követõinek nagyjából 2-3 százaléka látja keresés nélkül, ha posztolnak valamit. A nagyobb arányú megjelenéshez komoly forgalmat generáló tartalom kell, vagy fizetni kell az Fb-nek külön, hogy az adott bejegyzéseket gyakrabban mutassa. A széles lefedettség fontos, mert fõszabályként az elért emberek 1 százaléka az, aki ténylegesen vásárló is lesz.
Típushibának számít, hogy sok kkv nem ismeri az Fb hirdetési rendszerét, és türelmetlenek az eredmények kivárásával. A közösségépítéshez pénz, stratégia, kitartás, kreativitás és idõ kell, de az elsõ eredmények így is csak legkorábban 6-12 hónap alatt mutatkoznak meg.
A Be Social ügyvezetõje szerint kelet-európai sajátosság, hogy Nyugat-Európához és Amerikához képest az Fb mellett más közösségi oldalak (Twitter, Google+, Instagram) még nem igazán népszerûek, ezért az Fb-nak itthon központi szerepe van a közösségi kommunikációban. A Fb használata azonban kifizetõdõ lehet, mert olcsó, mérhetõk az eredmények, és felkészülés mellett nagyon jól megtérülnek a hirdetési befektetések.

 

MTI - Kanizsa



2014-05-19 07:56:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül