Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892106    








Honlapkeszites

Nyáron megkezdõdik a dél-balatoni vasúti közlekedés fejlesztése

Eredményesen lezárult a kiviteli közbeszerzési eljárás, nyáron megkezdõdhetnek az elõkészítési munkák a déli parti vasútvonal Lepsény - Szántód-Kõröshegy állomás közötti szakasz fejlesztéséhez - a NIF Zrt. kommunikációs vezetõje az MTI-nek.Kedvezõ döntés és a forrás rendelkezésre állása esetén a program a Szántód-Kõröshegy - Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométer hosszú szakasz átépítésével folytatódhat - mondta a kommunikációs vezetõ.


A fejlesztés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújul, így 2015 nyarától a jelenlegi óránként 80 kilométeres, illetve jelentõs hosszban óránként 60 kilométeres helyett újra óránként 100 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a vonatok - tette hozzá Loppert Dániel.
Tájékoztatása szerint Siófok térségében, Szabadifürdõ - Siófok - Zamárdi felsõ között, új, második vágányú szakaszok építésével biztosítják a zavartalan vasúti forgalmat.
Balatonvilágoson, Siófokon és Zamárdiban összesen mintegy 4 kilométeren zajárnyékoló falat, illetve mintegy 17 kilométeren zaj- és rezgéscsillapító sínágyazatot telepítenek, így a Balaton-part zajterhelése jelentõsen csökken - tette hozzá.
Kiemelte, hogy a gyalogos átjárók és útátjárók korszerûsítésével biztonságosabbá válnak a szintbeni átkelési lehetõségek. A forgalmas Siófokon a Vitorlás utcai új közúti aluljáró megépülésével a nyári forgalmi dugók mérséklõdhetnek, a különszintû keresztezés tovább javítja a közlekedésbiztonságot.
A kommunikációs vezetõ felhívta a figyelmet arra, hogy a Zamárdi városközpontjában lévõ, a szántódi révhez vezetõ átjáró új helyen, a Honvéd utca vonalában épül meg, ezért új peront építenek.
Balatonaliga, Szabadisóstó, Zamárdi felsõ állomásokon és Balatonvilágos, Szabadifürdõ, Balatonszéplak alsó és felsõ megállóhelyeken a peronokat magasperonná alakítják át, így kényelmesebbé válik az utasok fel- és leszállása - mondta.
Emlékeztetett arra, hogy a NIF Zrt. a Balaton Fejlesztési Tanáccsal együtt dolgozta ki a vasútvonal korszerûsítését. Az elõkészítési munkák 2014 nyarán kezdõdhetnek, a tervezett vágányzár 2014. szeptemberétõl veheti kezdetét.
Loppert Dániel elmondta: a projekt nettó 29,99 milliárd forintból, az Új Széchenyi Terv Közlekedés Operatív Programjának (KÖZOP) részeként valósul meg, a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával.
Kedvezõ döntés és a forrás rendelkezésre állása esetén a program a Szántód-Kõröshegy - Balatonszentgyörgy közötti 53 kilométer hosszú szakasz átépítésével folytatódhat - mondta a kommunikációs vezetõ.

MTI - Kanizsa
 



2014-06-01 06:54:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül