Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56893140    








Honlapkeszites

Nielsen: javult a fogyasztói bizalom

Valamelyest nõtt a magyar fogyasztók vásárlási kedve a második negyedévben, és pénzügyi helyzetük várható alakulását is többen látják pozitívan, mint egy negyedévvel korábban a Nielsen felmérése szerint, ugyanakkor az európai átlagtól jócskán elmarad a magyar fogyasztói bizalom.


A piackutató társaság fogyasztói bizalmi indexe az elsõ negyedévhez képest 2 ponttal 56 pontra emelkedett, ami 2010 negyedik negyedéve óta a legmagasabb érték.
A magyar fogyasztói bizalmi index ugyanakkor még mindig elmarad az európai átlagtól, amely az elsõ negyedévi 75 pontról 77-re emelkedett.
Az index három összetevõje közül legpozitívabban személyes pénzügyi helyzetüket ítélik meg a felmérésben részt vett magyar fogyasztók. A megkérdezettek 22 százaléka inkább derûlátó az elõttünk álló tizenkét hónapra saját pénzügyi helyzete szempontjából. Az arány 3 százalékponttal javult, az elsõ negyedévhez képest.
A vásárlási kedv növekedését jelzi, hogy az elsõ negyedévhez képest 3 százalékkal többen, a megkérdezettek 15 százaléka látja kisebb-nagyobb mértékben megfelelõnek a jelenlegi idõszakot arra, hogy megvásárolja, amit szeretne, vagy amire szüksége van.
A munkahelyi kilátásokkal kapcsolatban is kedvezõbb lett valamelyest a mutató: a válaszadók 13 százaléka inkább optimistán látja a helyzetét az elkövetkezõ egy évben, szemben az elõzõ negyedévi 12, és a tavaly negyedik negyedévi 8 százalékkal.
A Nielsen Európa 32 országában vizsgálta a fogyasztói hangulatot, ezek közül huszonnégyben emelkedett, kettõben változatlan maradt, és csak hatban csökkent a fogyasztói bizalmi index az elsõ negyedévi mutatóhoz viszonyítva.
Értékelésük szerint a bizalmi indexek javulása jelzi, hogy lassan magára talál a fejlett országok gazdasága.

 

MTI - Kanizsa



2014-08-04 07:39:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül