Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892486    








Honlapkeszites

Légitársaságot is alapítana vagy letelepítene Sármelléken Széles Gábor

Akár új légitársaság megalapításával vagy letelepítésével, illetve 140-150 millió eurós beruházással tervezi fejleszteni a sármelléki repülõteret Széles Gábor, aki pénteken írta alá a szerzõdést a reptér eszközeinek megvásárlásáról.


A nagyvállalkozó hétfõn Hévízen az MTI-nek megerõsítette azt a laphírt, miszerint szerzõdést kötött a sármelléki repülõtér eszközeinek megvásárlására, a 703 millió forintos vételárat ezen a héten ki is egyenlíti.
Elmondta, hogy a júliusi versenytárgyaláson - ahol egy magánszemély, Linusz Imre 800 millió forintos ajánlattal nyert, de határidõre nem fizette ki a vételárat - általa képviselt SGH Aviation Kft. részérõl megajánlott árhoz közeli összegért vásárolja meg a reptér utasterminálját, cargobázisát, irányítótornyát és a mindezekhez tartozó technikai eszközöket. A megállapodás szerint a 703 millió forintos vételár elsõ részletét hétfõn utalta át cége, a második részletet péntekig kell átutalnia a felszámoló Vectigalis Zrt.-nek, amely a korábbi üzemeltetõk vagyonelemeit meghirdette.
"Bízom benne, hogy a jelenlegi üzemeltetõ Hévíz, valamint a területet birtokló Sármellék és Zalavár önkormányzatával is kiválóan együtt tudunk mûködni a jövõben" - fogalmazott Széles Gábor. Ehhez számít a hévízi önkormányzat további részvételére, illetve bevonná a területet birtokló két önkormányzatot is a mûködtetésbe.
A nagyvállalkozó kitért arra is, hogy saját cégével egy 200 hektáros területen, viszonylag gyorsan olyan repülõtéri szolgáltató létesítmények és cégek megjelenésére számít, amelyek repülõgépek javításával, tárolásával vagy a teherszállítással foglalkoznak, ezzel kapcsolatban ugyanis már elõrehaladott tárgyalásokat folytat.
Hozzátette ugyanakkor, hogy számít az állam kezében lévõ kifutópálya és még mintegy 200 hektáros terület kormányzati fejlesztésére is, de a célja az, hogy a mostani mûködés veszteségét minél hamarabb csökkenteni lehessen. Ehhez szeretné elérni, hogy a Liszt Ferenc Repülõtérhez hasonlóan az állam vállalja át Sármelléken és Debrecenben is a közfeladatok - így az õrzés, útlevélellenõrzés, vámolás - költségeit, ami más nemzetközi repterek esetében is gyakorlat külföldön.
Elmondta: célja, hogy a sármelléki elsõ osztályú repülõtérré váljon, ehhez 140-150 millió eurós beruházást tervez a szükséges szolgáltató és javító háttér kialakításával, illetve egy újonnan létrehozott vagy ide telepített légitársasággal.
Széles Gábor hangsúlyozta: már viszonylag rövid távon kisebb hub-ként, azaz nagy repülõterek ráhordó bázisaként is mûködtetni szeretné a sármelléki repteret, ahol nemzetközi járatokat lebonyolító saját légiflottát kíván létrehozni. Hogy egy meglévõ légitársaság magyarországi bázisa lehetne Sármelléken, vagy egy teljesen új légitársaságot alapítana, az attól függ, hogy "jogilag melyik a kedvezõbb megoldás" - fogalmazott.
"Van egy olyan titkos elképzelésünk, hogy ha van itt egy bázisunk és Debrecenben is beruháznak egy hasonló regionális flottába, akkor ez e két regionális légiflotta már alapja lehet késõbb egy új nemzeti légitársaságnak is" - mondta. Kérdésre azt is hozzátette: a Balatonhoz közeli reptéren három Airbus A-321-essel indulna el a saját légiflotta.
Széles Gábor úgy vélekedik, hogy a mostani utasforgalmat rövid idõ alatt meg lehet sokszorozni, másfél-két éven belül elérve a 150 ezres éves utasszámot. Meglátása szerint nemcsak a kormányzat által támogatott vasútfejlesztésekre van szükség, hanem a légiközlekedés fejlesztésére is, mert Magyarországról rövid idõ alatt az Adria, Bécs vagy Velence is könnyen elérhetõ.
A légi árufuvarozásnak is nagy jövõje van, de ehhez megfelelõ közúti csatlakozásra is szükség van. Sármellék esetében a 76-os fõút M7-es autópályáig tartó szakaszának fejlesztését szorgalmazza - közölte Széles Gábor.

 

MTI - Kanizsa



2014-10-08 08:26:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül