Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56891609    








Honlapkeszites

Balatoni Kör: állami hozzájárulásra lenne szükség a balatoni közlekedés fejlesztéséhez

Indokolt a fõvároshoz hasonló mértékû hozzájárulást kapnia a balatoni közlekedésnek a kormánytól - áll a Balatoni Körnek, a tóparti önkormányzatokat tömörítõ Balatoni Szövetség és több régiós szervezet támogatásával kiadott, az MTI-hez eljuttatott közleményében.


A közlemény hivatkozik arra, hogy Budapest fõpolgármestere ismét felszólította a kormányt, hogy jelentõs mértékben járuljon hozzá a fõvárosi közlekedés finanszírozásához, ami a Balatoni Kör szerint a Balaton közlekedési infrastruktúrája esetében is indokolt lenne. A tóparti agglomeráció állandó lakosságának sokszor öt-hatszorosa az az utazóközönség, amely a Balatonhoz látogat, különösen a nyári hónapokban, de õsszel és tavasszal is jelentõs forgalommal kell számolni hétvégenként.
A Balatoni Kör a fõvárosihoz hasonló állami hozzájárulás megkapását nem egy rosszul mûködõ rendszer hiánypótlására kezdeményezi. A terv az, hogy a forrást a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) kezelné külön alapként. A közlemény úgy fogalmaz, elengedhetetlen a BFT részletesen kidolgozott stratégiájának megvalósítása ahhoz, hogy a balatoni közösségi közlekedés kimozduljon évtizedes elmaradottságából. A szolgáltatások összehangolása, az utastájékoztatás és a tarifarendszerek egységesítése mind régiós integrációt követel.
A kezdeményezõk álláspontja az, hogy innovatív megoldásokkal is lehetne javítani a balatoni közlekedést, például vízibusz járatokkal, a tó körüli régiós buszjárattal, új Badacsony-Fonyód komppal, a kerékpáros túrázás infrastruktúrájának bõvítésével, illetve annak megoldását is elõ lehetne mozdítani egy ilyen célzott támogatási rendszerrel, hogy a Balatont végre vonattal is meg lehessen kerülni.
A Balatoni Kör elnöke, Kardos Gábor kiemelte: kezdeményezésükkel külön szeretnék felhívni a figyelmet arra a tényre, hogy az év kilenc hónapjában félmillióan laknak életvitelszerûen a Balatonnál, ezért a tópart egymást érõ településeit egyre inkább egységes agglomerációként kellene kezelni, mint a vidék fõvárosát, mivel egyértelmûen a Budapesten kívüli legnagyobb agglomerációról van szó.

 

MTI - Kanizsa



2015-03-13 06:28:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül