Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892225    








Honlapkeszites

Szabó Miklós és Fodor István a lappiacról

Az idei Print Ereje kampányunkban a legnagyobb kiadók vezetõi nyilatkoznak 2015-ös terveikrõl, stratégiájukról a Marketing&Media friss lapszámában. (Szabó Miklós balról Kázmér Judit mellett.)


Szerdán pedig a Print Dayen a kiadók sales szakemberei mutatják majd be, miért is érdemes a sajtóban jelen lenni. Ezúttal a Szabó Miklóssal, a Pannon Lapok Társasága ügyvezetésének elnökével és Fodor Istvánnal, a Russmedia Kft. ügyvezetõ igazgatójával készült interjúkból közlünk részleteket. A Kanizsa hetilap most csak a térségünket is érintõ tervekrõl idézi az mmonline.hu hírportál információit. A teljes írás itt érhetõ el.

A sajtópiacon tapasztalható általános trenddel szemben növelni tudtuk a hirdetési bevételünket – büszkélkedik Szabó Miklós, a Pannon Lapok Társasága ügyvezetésének elnöke, aki beszélt arról is, hogy terveznek-e terjeszkedést a városi lapok piacán.

- Régi vesszõparipád, hogy egy nyomtatott napilapnál sem szabad belenyugodni az értékesített példányszámok csökkenésébe. Ebbõl a szempontból milyen volt a Pannon Lapok Társaságához (PLT) tartozó napilapok tavalyi éve?

- Ezt a célt az elmúlt évben sajnos nem sikerült elérni, ugyanakkor a hazai napilapok mezõnyében még így is az élbolyban vagyunk. A teljes képhez hozzátartozik, hogy 2014-ben az inflációt jóval meghaladó mértékû áremelést hajtottunk végre, tehát az értékesített példányszám alakulása ellenére elégedett vagyok a kiadó által elért eredménnyel.

- Hogyan alakultak a kiadó reklámbevételei?

- A sajtópiacon tapasztalható általános trenddel szemben ezen a területen sikerült növekedést elérnünk. Még úgy is, ha az egyszeri hatásoktól, azaz a tavalyi választások kapcsán befolyt bevételektõl eltekintünk. A hirdetésértékesítés reorganizációja tehát tavaly már meghozta az eredményét, és szerintem ezt a növekvõ trendet a reklámbevételek terén tartani fogjuk 2015-ben is.

- A PLT-hez tartozó Maraton Lapcsoport révén városi lapokat is megjelentet a kiadó. Nemrég hosszabbítottátok meg a szerzõdéseteket a hévízi lap esetén, de már van olyan község, ahol szintén ti adjátok ki a helyi újságot. Ez tisztán üzlet, vagy ezekkel a megállapodásokkal inkább a megyén belüli beágyazottságotokat szeretnétek erõsíteni?

- Ez tisztán üzlet. Egy-egy település nagyon nehezen és drágán tud olyan professzionális infrastruktúrát felépíteni, amely alkalmas a helyi lap megjelentetésére. Nálunk viszont ez adott, ezért jobban járnak az önkormányzatok, ha a mi szolgáltatásunkat veszik igénybe, és egyébként elégedettek is az általunk összeállított -helyi lappal.

- Terveztek ezen a téren terjeszkedést is?

- Elképzelhetõ, de persze azt látni kell, hogy ezek a megállapodások pluszbevételt jelentenek, viszont a teljes árbevételen belül nagyon kis részt tesznek ki, tehát nem ez áll a munkánk fókuszában.(…)
Fotó: hirekma.hu Heszler Róbert – Baross Gábor

mmonline.hu – Kanizsa

A témáhozkapcsolódó írásokat itt érheti el:


http://kanizsaujsag.hu/hirek/22108/a-gvh-2-2-milliard-forintra-birsagolt-negy-lapkiadot-#8211;-a-pannon-lapok-755-milliot-fizethet/

http://kanizsaujsag.hu/hirek/12890/jogtalan-adokedvezmennyel-es-szabalytalan-berkifizetessel-vadol-a-hatosag-egy-lapkiadot/

http://www.alon.hu/media/nyomtatott-sajto-hanyatlasa-szamokban-megyei-lapok-jobban-tartjak-magukat

 

 



2015-04-13 22:49:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül