Ma 2024. 10 18.
Lukács, Jusztusz napja van.
Látogatók száma : 56949468    








Honlapkeszites

Az E.ON méltányossági alapon egyszeri díjengedményt ad a januári áramszünet által érintett fogyasztóknak
Sajtóközlemény

Az E.ON ma bejelentette, hogy méltányossági alapon az elosztói díjból utólagos engedményt nyújt azon ügyfeleinek, akik hosszabb ideig maradtak áram nélkül a 2009. január 27. és 2009. február 2. között bekövetkezett üzemzavarok során Vas, Zala és Somogy megye egyes részein. Ebbõl az engedménybõl mind az E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt., mind az E.ON Dél-dunántúli Áramhálózati Zrt. ügyfelei részesülnek.

Az E.ON méltányossági alapon nyújtja az engedményt, hiszen két független jelentés, az Országos Meteorológiai Szolgálat és a Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetem elemzése is megerõsítette a rendkívüli idõjárási körülmények tényét és az oszlopok megfelelõ mûszaki állapotát, mely tényállások alapján a társaság nem tehetõ felelõssé a kialakult üzemzavarokért.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat hivatalos jelentése szerint a 2009. január 28-ai idõjárási viszonyok rendkívüli mértékû terhelést jelentettek a hálózat számára, hasonló mértékû hólerakódásra 50 évenként lehet számítani.
A Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetem elemzése megerõsítette, hogy a hálózati elemek (oszlopok, vezetékek) a mûszaki szabványoknak megfelelõen készültek, mûszaki állapotuk megfelelõ volt, a lerakódott hóteher azonban a szabványokhoz képest többszörös (3-12-szeres) túlterhelést jelentett a hálózat számára.
A társaság a fenti tények tükrében, saját döntési jogkörben egy elõre rögzített mértékû engedményt utal vissza az E.ON Energiaszolgáltató Kft. közremûködésével az érintett lakossági ügyfeleknek április végéig az alábbiak szerint:
- 18 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 10.000,- Ft/felhasználási hely,
- 24 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 15.000,- Ft/felhasználási hely,
- 36 órát meghaladó ellátás-kimaradás esetén 20.000,- Ft/felhasználási hely.
Az üzleti felhasználók esetében az elszámolásra azonos elvek alapján egyedi eljárás keretében kerül sor.

Az E.ON ezen felül levonta az ilyen, rendkívüli helyzetbõl adódó tanulságokat és a tapasztalatok alapján a jövõben szorosabb együttmûködést kíván kialakítani a katasztrófavédelem szervezeteivel. A társaság továbbá olyan kommunikációs és információs megoldáscsomagot dolgoz ki, mely a tartósan áram nélküli helyzetekben is képes a lakosság és települések vezetõinek információigényét kielégíteni.

Mivel az üzemzavar miatt több háztartásban leolvadt a hûtõszekrény, így megromlott a fagyaszott élelmiszer, és ezzel kapcsolatban számos lakossági panasz érkezett a vállalathoz, ezért az E.ON a Magyar Máltai Szeretetszolgálat közremûködésével az elmúlt hetek során 64 millió forint értékben osztott ki élelmiszert az érintett családoknak.

További információ:
Kutas István, PR és médiakapcsolati vezetõ
E.ON Hungária Zrt.
Tel: + 36 20 476 89 16
E-mail: press@eon-hungaria.com



2009-04-01 10:54:41


További hírek:


KÖZÉLET ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül