Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56891446    








Honlapkeszites

Közlekedési Munkástanácsok: a szociálpolitikai menetdíj-támogatás megvonása hátrányosan érintené a Volánokat

A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) szerint az utasok számának csökkenésére, járatszûkítésekre, a közösségi közlekedés színvonalának romlására kell számítani, ha megvonják a Volánoktól a szociálpolitikai menetdíj-támogatást - közölte a szövetség az MTI-vel.


A parlament napirendjén szerepel a 2012. évi személyszállítási törvény módosítása, amely tartalmazza a szociálpolitikai menetdíj-támogatás és a költségtérítés megvonásának lehetõségét azokon a vonalakon, ahol párhuzamos a szolgáltatás.
A KMSZ szerint legtöbb esetben várhatóan a vasút lesz a módosítás kedvezményezettje. A szakszervezetek viszont elfogadhatatlannak tartják, ha az érintett útvonalakon a buszos szolgáltatókat automatikusan és teljesen kizárnák a támogatási rendszerbõl.

Ha az utasok az autóbuszokon nem vehetik igénybe a szociális kedvezményeket, az utasok csökkenõ száma miatt járatszûkítések történhetnek. Mindez az utasokat is hátrányosan érinti, hiszen sok esetben csak átszállással, hosszas gyaloglással, hosszabb idõ alatt érhetik el úticéljukat - áll a közleményben.
A helyközi utasforgalom mintegy 70 százalékát a Volán-portfólió cégei bonyolítják le, mintegy 30-40 milliárd forint állami költségtérítés mellett. A Volán-járatok közel 3200 települést kötnek össze, évente csaknem 500 millió utas veszi igénybe a buszközlekedést. Ezzel szemben a vasút 150 millió utast szállít, mintegy évi 150 milliárd forint állami támogatás mellett - emlékeztetett a szövetség.
Az érdekvédõk egyetértenek a vasúti infrastruktúra megújításának szükségességével, de ellentmondásosnak tartják, hogy a 2020-ig tartó uniós finanszírozási ciklusban több mint 1000 milliárd forintot terveznek vasútfejlesztésre. Ezzel szemben az autóbuszok beszerzésére nincs elegendõ forrás és az elmúlt 3-4 évben a jármûvásárlást még a saját pénzeszközükbõl sem engedélyezték a Volán-társaságoknak - hangsúlyozta a KMSZ.
A vidéki lakosság, az iskolások szállítását egyre öregebb, korszerûtlenebb autóbuszok végzik, a buszok átlagéletkora eléri a 13-15 évet - tették hozzá.
A szövetség a Volán-szakmát érintõ problémák - a jármûpark elavulása, finanszírozási problémák, krónikus gépkocsivezetõi hiány - miatt mielõbbi érdemi egyeztetést sürget a szakszervezetek és a döntéshozók között.

 

MTI - Kanizsa



2015-06-20 07:55:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül