Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892171    








Honlapkeszites

Egy éves születésnapját ünnepelte a NaGESZ

Egy éves születésnapját ünnepelte a napokban a Nagykanizsai Gazdasági Ellátó Szervezet (NaGESZ), mely az önkormányzat döntése értelmében alakult az önkormányzat által mûködtetett intézmények gazdasági tevékenységének a korábbinál átláthatóbb és költséghatékonyabb ellátásara. Az elmúlt egy évet a szervezet igazgatója, Horváth István összegezte.


– Az egy éves idõtartam alatt több szinten is sikerült a fenntartó elvárásainak megfelelõ lépéseket tennünk, így például több beszállítóval kötöttünk keretszerzõdést. Ezek alapján 5-10 százalékos kedvezménnyel vásárolhatunk karbantartási anyagot, mellyel éves szinten milliós nagyságrendû megtakarítást értünk el az önkormányzatnak. Folyamatosan végezzük az intézményi beszerzések felülvizsgálatát, amely további költség megtakarítást, illetve hatékonyabb mûködtetést eredményezhet – kezdte az igazgató.
– Az idei évben 15 milliós veszély elhárítási keret feletti rendelkezéssel az azonnali munkák megkezdésének és elszámolásának ideje rövidült. Változás 2014. évhez képest, hogy már az óvodai, bölcsõdei intézmények játszótereinek karbantartását is mi végezzük el, valamint a Csónakázó-tónál található Zöld tábor és az önkormányzat Balatonmárián található táborát is mi üzemeltetjük. Ezen felül ez év júliusát követõen a Mezõ Ferenc Gimnáziumot is üzemeltetjük és egy óvodai társulás gazdasági feladat ellátása is hozzánk került – tette hozzá Horvát István.
Elõzõ évekkel azonos létszámú karbantartói csoport, így több mint kétszer akkora költségû és nagyságú feladatot lát el, mint korábban. Jól mûködik az intézményeikben lévõ technikai dolgozók szükség szerinti átcsoportosítása is, amellyel nagyobb munka esetén, vagy hiányzásokkor gördülékenyebben szervezhetõ a munka.
A meglévõ 142 fõs állomány mellett közel ötven közfoglalkoztatottat alkalmaznak, melyek közül már van, aki véglegesen visszakerült a szervezet által a munkaerõ-piacra, felvételt nyertek a szervezethez.
– Az iskoláknál a térítési díjak utalással, illetve csoportos beszedéssel történõ fizetését is bevezettük, amely a szülõk számára egyszerûbb, kényelmesebb megoldás. Ez a megoldás kevesebb adminisztrációt igényel a kollégáink részérõl és így megszüntettük a házi pénztárak okozta többlet feladatot, illetve a mûködtetésükbõl származó kézpénzkezelési kockázatot – hangsúlyozta az igazgató.
Az egységes térítési díjas szoftver az iskolai gazdasági titkárok munkáját gyorsítja, a pontosságot növeli, így hatékonyabb a munkavégzés. Mindenfajta elszámoláshoz szükséges lista azonnal lekérdezhetõ. A program használata idõmegtakarítást, a kézi adatgyûjtögetés kiváltását, ezzel együtt kisebb hibalehetõséget jelent, valamint ez is biztosítja az intézmények közti átjárhatóságot, hiszen minden intézményben egyformán kezelendõ a program.
Bevezették a Multicash programot minden intézményben. Ez azon kívül, hogy feltétele a csoportos beszedések mûködésének, az intézmények napi munkavégzését könnyíti. Az iskolákban látják saját bankkivonataikat, napra készen tudják követni a beérkezett összegeket, kintlévõségeket.
– Egységes csoportba szerveztük az iskolai gazdasági titkárokat, akik egymást segítve hatékonyan végzik a munkájukat. Több rég óta húzódó önkormányzati kintlévõséget rendeztünk, illetve segítettük az intézményeket az elmaradások rendezésében. Továbbra is folytatni kívánom a korábban megkötött szerzõdések felülvizsgálatát az átláthatóság, gazdaságosság, hatékonyság tekintetében. Ezúton szeretném megköszönni a NaGESZ dolgozók munkáját, a hivatal és az önkormányzat segítségét, valamint az intézményvezetõk, igazgatók hozzáállását a tevékenységünkhöz – zárta a sajtótájékoztatót Horváth István.

Kanizsa
 



2015-07-03 11:27:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül