Ma 2025. 4 26.
Ervin, Klétusz napja van.
Látogatók száma : 57661677    








Honlapkeszites

Ismét emelkedtek a pedagógusbérek

Ismét emelkedtek a pedagógusbérek: az életpályamodell keretében átlagosan 3,4 százalékos emelés érkezett az érintetteknek a szeptemberi fizetéssel - mondta a köznevelési államtitkár hétfõn Budapesten, a pedagógusok világnapján tartott sajtótájékoztatón.


Czunyiné Bertalan Judit felidézte, hogy 2013 augusztusa és 2014 szeptembere között háromszor nõtt a pedagógusok bére. Ilyen mértékû béremelés más ágazatban nem volt. 2013-ban 32,5 milliárddal biztosított több forrást az állam. Ehhez képest 2014-ben további 120,9 milliárddal nõttek a források, idén pedig 38,5 milliárddal tette hozzá.
Jövõre és 2017-ben is lesz bérfejlesztés, az életpályamodell folytatására jogszabályi garancia van - jelezte.
Több mint 22 ezer pedagógus került be januártól a pedagógus II. vagy a mesterpedagógus fokozatba. 5194 mesterpedagógus, szaktanácsadó és szakértõ kezdte meg emelt minõsítéssel és fokozattal munkáját - közölte. Jövõre folytatódik az átsorolás, ha sikeresek lesznek a minõsítési eljárások, akkor tízezres nagyságrendben - mondta.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központnál (Klik) dolgozó, felsõfokú végzettséggel nem rendelkezõ technikai dolgozók idén kétszer kapnak béren kívüli juttatást, az 50 ezer forint elsõ része már eljutott hozzájuk szeptember 15-ével. A következõ részlet is megérkezik a vállalt határidõre - közölte.
Czunyiné Bertalan Judit beszámolt arról is, hogy az életpályával összefüggésben kutatást végeztek csaknem nyolcezer pedagógus és kétezer óvodapedagógus bevonásával. A pedagógusok kiemelték, hogy az életpálya fontos, egyaránt szolgálja az átlátható szakmai elõmenetelt és biztosít jobb pénzügyi megbecsülést. Különösen pozitív az óvodapedagógusok körében az életpálya. A mesterpedagógusok 93 százaléka, az intézményvezetõk 73 százaléka támogatja az életpályát.
A pedagógusok 95 százaléka azért jelentkezõk a minõsítésre, mert motiválja a szakmai elõrehaladás, az anyagi és erkölcsi megbecsülés mellett - közölte, jelezve: minél többet tudnak róla, annál inkább látják az elõnyeit.
A minõsítésben részt vevõ pedagógusok 71 százaléka támogatja, hogy munkájukat szaktanácsadók segítsék - tette hozzá, kiemelve: minden második pedagógus egyetértett azzal, hogy az értékelés visszajelzést, szakmai támogatást ad.
Kitért arra is, hogy 10,9 százalék nem kíván a további besorolásba lépni, egynegyedük két vagy három szintet is elõre lépne - tette hozzá.
Kérdésre válaszolva az államtitkár közölte: a nyilvántartott túlórák kifizetése folyamatos.
Az etikai kódexre vonatkozóan azt mondta: az utóbbi idõben bebizonyosodott, hogy elkerülhetetlen bizonyos normák megfogalmazása. A kódexre a pedagóguskar tette a szövegszerû javaslatot, várja a véleményeket, zajlik a társadalmi egyeztetés.
Az önértékelési folyamat az életpálya következõ lépcsõje, önértékelési pontok jöhetnek létre, a pedagógusok valós visszajelzést kaphatnak a munkájukról - közölte egy másik felvetésre Czunyiné Bertalan Judit.
A belsõ értékelési csoport rövidítése, a "becs" számára sokkal szimpatikusabb - jegyezte meg az államtitkár, hozzátéve: a másik elterjed rövidítés "a fantázia szüleménye".
Kitért arra is: 2010-ben az Oktatási Világfórumon a világnappal összefüggésben célként fogalmazták meg a pedagógusok pozíciójának erõsítését, és kimondták, a pedagógusok a kulcsai annak, hogy valóban fenntartható társadalmat lehessen építeni a világban.
A köznevelési államtitkár a világnap alkalmából megköszönte a köznevelésben dolgozó pedagógusok hivatástudattal végzett munkáját.

 

MTI - Kanizsa



2015-10-06 07:32:00


További hírek:


OKTATÁS ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül