Ahhoz, hogy a Balaton régió a kormánydöntés szerinti 300 milliárd forintos fejlesztési forrással élni tudjon, a jövõ év elsõ felében meg kell jelenniük a pályázati felhívásoknak, és 2017 június végéig meg kell kötni a szerzõdéseket - mondta a Miniszterelnökség uniós fejlesztések koordinálásáért felelõs helyettes államtitkára a Balaton Fejlesztési Tanács (BFT) ülésén.
Dányi Gábor kiemelte: kormányzati szándék, hogy a Balaton régió 3-5 éven belül minõségi változáson menjen keresztül.
Dányi Gábor tájékoztatása szerint az uniós bizottság üdvözölte, hogy Magyarország a balatoni "csomaggal" elõször kíván integrált fejlesztést megvalósítani, ugyanakkor jelezte fokozott egyeztetési igényét is ezzel kapcsolatban. Elsõ lépésként a múlt héten elküldték a BFT által elkészített területfejlesztési stratégiát, amelynek uniós egyeztetése a jövõ év elején kezdõdik meg - mondta el.
Szalóki Flórián, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedési operatív programokért felelõs helyettes államtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy fokozódó versenyhelyzetre kell számítani a források megszerzésében. A kormányhatározatban felsorolt projektekrõl szólva megemlítette, hogy a Badacsony és Fonyód közötti kompjárat megvalósítása "a mai tudásunk szerint nem támogatható tevékenység, így az unióval koncepcionális vita várható".
A Fonyód-Kaposvár vasútvonal 8 milliárd forintos fejlesztési tervérõl is jelezte, hogy az unió alapvetõen nem támogatná, de úgy vélte, agglomerációs érvekkel van esély arra, hogy változzon ez az álláspont. A balatoni közlekedési rendszer összehangolásának terve kedvezõ fogadtatásra számíthat, de elõször az országos rendszert kell kialakítani, ami folyamatban van, majd ehhez csatlakoztatni a balatonit - mondta el.
Kollár József, a Balatoni Hajózási Zrt. vezérigazgatója az ülésen arról számolt be, hogy elkészült a balatoni hajózás középtávú stratégiája, amit a jövõ héten tárgyalnak a tulajdonos önkormányzatok. Emlékeztetett arra, hogy a balatoni fejlesztésekrõl szóló kormánydöntés a cég számára 2-2 milliárd forint pályázati forrást nevesített hajóflotta-, illetve kikötõfejlesztésekre.
A pántlikázott pénz a cégvezetõ szerint három új hajó megvásárlását és a kompok részbeni felújítását teszi lehetõvé, emellett egy új ipari kikötõ létrehozása lenne a cél, és néhány kikötõ felújítása is elképzelhetõ.
MTI - Kanizsa
GAZDASÁG ROVAT >>>