Ma 2025. 4 26.
Ervin, Klétusz napja van.
Látogatók száma : 57665595    








Honlapkeszites

Az interaktivitás szépségei

Az oktatásban egyre nagyobb teret hódító interaktív táblákhoz kapcsolódó, „Az én interaktív táblám” címû pályázat során az ország hét legjobb demonstrációs anyagának egyikét sikerült elkészítenie Szántó Gábornak, a Cserháti Sándor Szakképzõ Iskola magyar-informatika szakos pedagógusának. A programot sajtótájékoztatón mutatták be.

– A város önkormányzata és a kanizsai pedagógustársadalom is büszke lehet Szántó Gábor teljesítményére, amit az Oktatási Minisztérium és a Mûszaki Könyvkiadó pályázatán nyújtott – mondta köszöntõjében Szmodics Józsefné, a polgármesteri hivatal mûvelõdési osztályának vezetõje.


– A tanár úr igazán nívós, az interaktív táblához használható oktatóprogramot készített, amit egy budapesti konferencián hat kollégájával együtt be is mutatott az ország más pontján élõ pedagógustársaknak. Egy-egy ilyen tábla egyébként mintegy 1,5-2 millió forintba kerül, s több mint harminc már van belõle a város oktatási intézményeiben.

Szántó Gábor Balassi Bálint: Egy katonaének címû versének befogadásához készítette el programját, amely hangzó anyagot, képet, szöveget egyaránt tartalmaz. A szoftver segítségével a gyerekek lépésrõl-lépésre bonthatják ki a verset, amelyen keresztül megismerhetik Balassi életszemléletét, emberi-költõi hitvallását is.

Szántó Gábor tapasztalatai egyébiránt azt mutatják, a tábla segítségével háttérbe szorul a hagyományos, frontális tanítási módszer, amelynek helyét átveszi az interaktivitás. A gyerekek valóban úgy érzik, hogy nem csak hallgatói, hanem aktív résztvevõi az egyes foglalkozásoknak. Ráadásul a dinamikus, számítógéppel összekapcsolt, érintõ képernyõként viselkedõ tábla sokkal közelebb is áll a mai kor ifjaihoz, mint a papír alapú, statikus tankönyv. Ráadásul a lehetõségek tárháza kimeríthetetlen, a kvíz-szerû feladatok éppúgy helyet kaphatnak a repertoárban, mint a megértést segítõ, grafikákra, ábrákra támaszkodó mûelemzés.
S hogy mi a véleményük az új eszközrõl a gyerekeknek?

– Szerintem sokkal jobb, mintha leírnánk egy szöveget, én nem is szoktam otthon tanulni, mert már az órán megjegyzem a tananyagot – mondja a 12. osztályos Varga Péter. – Tavalyelõtt ismerkedtünk meg az interaktív táblával, ám sajnos csak magyarórán használjuk, de jó lenne informatika-, vagy történelemórán is.

A fiatalember osztálytársa, Korpics Miklós pedig férfiasan bevallja: nem szerette soha a magyar nyelv és irodalmat, de mióta az iskolába megérkezett a tábla, hozzá is közelebb került a tantárgy.

H.A.



2007-10-12 09:32:10


További hírek:


OKTATÁS ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül