Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56891456    








Honlapkeszites

Sok üzlet visszaveszi az ajándékba vásárolt hibátlan termékeket

Egyre több üzlet ad lehetõséget a vevõknek arra, hogy minõségi kifogás hiányában is levásárolhassák vagy visszakaphassák egy termék vételárát, holott a szabályok szerint nem kötelezhetõk erre - ismerteti a Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda az MTI-hez eljuttatott közleményében.


A Tanácsadó Iroda ezt egy 400 üzletre kiterjedõ kutatás eredményei alapján állapította meg, amelyet a Fogyasztóvédõk Magyarországi Egyesületének megbízásából készített a fogyasztók számára a karácsonyi idõszakban gyakran jelentkezõ problémáról. A felmérést a CP Contact Kft. készítette el.
A közleményben rámutatnak: az üzletek érzékelték azt a fogyasztói igényt, hogy az ajándékba vásárolt hibátlan termékeket is visszavihessék, kicserélhessék. Ahol a verseny erõs, ott a cégek még egymásra is licitálnak abban a tekintetben, hogy a fogyasztók mit és mennyi ideig vihetnek vissza - tették hozzá.
A közleményben felidézik, hogy a hatályos szabályok szerint a vásárló csak webes vagy más csomagküldõ, üzleten kívüli vásárlás esetén gondolhatja meg magát, 14 napon belül elállhat a vásárlástól, és követelheti a vételárat a termék egyidejû visszaküldése mellett. A jogszabály a kötelezõ jótállás alá esõ tartós fogyasztási cikkek esetében azt teszi lehetõvé, hogy ha a termék hibás, és a vásárló minõségi kifogását 3 munkanapon belül jelzi, akkor a kereskedõ köteles azt cserélni, és nem oldhatja meg a problémát úgy, hogy vállalja a termék javítását.
A tanácsadó iroda kiemeli: ha a fogyasztó boltban vásárolta a terméket, amely hibátlan ugyan, csak éppen méretben nem jó vagy nem tetszik, már nem lehet elállni a szerzõdéstõl. Sem a pénz visszatérítését, sem a termék cseréjét vagy levásárlást nem követelheti a vásárló - írták.
A kutatásból kiderült, hogy az üzletek eltérõ módon, esetenként rendkívül toleránsan állnak a vevõi igényekhez. A kutatásban részt vevõ boltok között volt olyan, amely a vásárlástól számítva 3 napon belül biztosítja a termék cseréjének vagy levásárlásának lehetõségét, a többségük két hét és két hónap közötti idõszakot határoz meg erre.
Az üzletek leginkább a karácsony miatt adnak lehetõséget a cserére, levásárlásra, de többen nem kötik ezeket a panaszkezelési módokat az ünnepekhez.
A fogyasztókat általában a nyugtán vagy a pénztárnál tájékoztatják a visszaváltás lehetõségérõl, azonban a tanácsadó iroda megjegyzi, hogy sok esetben semmilyen tájékozódási pont nem áll a vásárlók rendelkezésére.
A Gazdasági Versenyügyi Tanácsadó Iroda munkatársai díjmentesen segítenek a fogyasztóvédelmi problémák kezelésében, személyesen, telefonon, online, a két ünnep között és januárban is. Elérhetõek a http://versenyugyi-tanacsadoiroda.hu/kapcsolat/ honlapon.

 

MTI - Kanizsa



2015-12-23 07:27:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül