Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892327    








Honlapkeszites

Magyarország minden eddiginél népszerûbb turisztikai célpont lett

Magyarország minden eddiginél népszerûbb turisztikai célponttá vált, a kereskedelmi szálláshelyek forgalma, azon belül a belföldi és a külföldi vendégforgalom egyaránt stabil növekedést mutat - hangsúlyozta Faragó Péter, a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatója az MTI-nek adott interjújában.


Faragó Péter kiemelte: Magyarországon a világátlag több mint négyszeresével, 17,5 százalékkal nõtt a nemzetközi turistaérkezések száma 2015 elsõ felében a Turisztikai Világszervezet legutóbbi jelentése szerint. Hasonló mértékû növekedést egyetlen közép-európai országban sem regisztráltak.
Hozzátette, a szállásdíjbevételek növekedési üteme meghaladja a vendégforgalom bõvülési ütemét. A turizmus egyértelmûen a nemzetgazdaság egyik húzóágazata, a turizmus növekedése már ötödik éve töretlen, 2010 és 2014 között az Európából, Ázsiából és az Amerikából érkezõ vendégforgalom tekintetében jelentõs, kétszámjegyû bõvülés volt Magyarországon. Ebben az idõszakban 29 százalékkal nõtt az Európából érkezõ vendégek száma, ezen belül a szlovák vendégeké 80 százalékkal, Lengyelországból és az Egyesült Királyságból is mintegy másfélszer többen érkeztek. Az amerikai kontinensrõl 56 százalékkal, Ázsiából pedig 60 százalékkal több vendég látogatott ide.
Hangsúlyozta: az eddigi eredmények alapján jó esély van arra, hogy idén is új rekordot dönt az ágazat.
Az év elsõ tíz hónapjának adatai alapján a vendégszám ismét 8 százalékkal, a vendégéjszakák száma pedig 6 százalékkal haladta meg a tavalyit. Budapest is kiemelkedõ forgalmat élvezett idén, a külföldi vendégek 8,8 százalékkal több, összesen közel 6,7 millió vendégéjszakát töltöttek el a szálláshelyeken januártól októberig, és az év utolsó hónapjaiban is csúcsforgalomra lehet számítani a fõvárosban.
Kitért arra is, hogy a társaság 2016-os tervében, a hároméves marketingstratégia által kijelölt irányokat követve, konkretizálták a feladatokat, akciókat. A turisztikai- és agrármarketing egymást erõsítõ jellege legkézzelfoghatóbban a gasztronómia területén jelenik meg, ezért 2016 a Gasztroélmények éve lesz az MT Zrt. koordinálásával - mondta. A torkos csütörtökkel induló tematikus év 4-5 nagyszabású, országos, vagy azon is túlnyúló gasztronómiai eseményt ölel fel, amelyeket regionális és külképviseleti szervezésû vagy támogatású, illetve agrármarketinghez kapcsolódó események sora kísér egész évben. Minden hónapban más ételek, ételcsoportok kerülnek majd terítékre a gasztroélmények bemutatása során - fejtette ki.
Közölte: az új külképviseleti koncepció a regionalitásra épül, a meglévõ külképviseletek tevékenységét kiterjesztik a hasonló kulturális jegyekkel, attitûdökkel rendelkezõ régión belül. Az eddigieknél jóval erõsebb tevékenységet fognak kifejteni például Kanadában az amerikai egyesült államokbeli, Portugáliában pedig a spanyol külképviselettel. Úgy vélte, Magyarország számára versenyelõnyt jelent, ha megfelelõ szinten képviselteti magát azokban a turisztikai küldõországokban is, amelyekre más desztinációk sokszor kisebb figyelmet fordítanak. Jelezte: az elmúlt idõszakban sokat fiatalodott a nemzeti marketing, mind a turisztikai, mind az agrármarketing területen. A fiatal célcsoport kiemelt, hiszen õk részben a jelen, részben a jövõ utazói, akik késõbb családosként is visszatérhetnek oda, ahol jól érzik magukat. Minden eddiginél nagyobb figyelmet szentelnek az online eszközöknek, alkalmazkodva a legújabb utazási trendekhez, ezzel napról napra erõsebb az online jelenlét - tette hozzá.
 

MTI - Kanizsa



2015-12-30 05:31:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül