Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56893015    








Honlapkeszites

26 közlekedésfejlesztési beruházás megvalósítására pályázik Magyarország

Újabb huszonhat közlekedésfejlesztési beruházással pályázik Magyarország az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira. A kormány jóváhagyásával a második pályázati felhívás február közepi benyújtási határidejéig egyebek mellett a Budapest-Hatvan vasútvonal és a déli összekötõ Duna-híd korszerûsítéséhez, az M15-ös és az M70-es autóutak négysávúsításához kapcsolódó támogatási igényt jelentett be a fejlesztési tárca.


A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) tájékoztatása szerint sikeres pályázati szereplés esetén CEF-hozzájárulással valósulhat meg a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vasútvonal felújítása, 35 mozdony korszerûsítése, a Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülõtér kötöttpályás kapcsolatának kialakítása, vagy a sûrített földgázzal (CNG) üzemelõ infrastruktúra kiépítésének elõmozdítása a magyar innováción alapuló önkiszolgáló töltõegységek telepítésével.
A benyújtott projektjavaslatok között számos, a dunai hajózás lehetõségeit bõvítõ elképzelés is helyet kapott, fõként a kikötõi infrastruktúra és a folyami információs szolgáltatások fejlesztése terén.
Magyarország a kivitelezési feladatokon túl elõkészítési, tervezési munkákkal is pályázik, amelyek például a Hegyeshalom-Rajka vasútvonal késõbbi korszerûsítését alapozhatják meg.
A projektjavaslatok benyújtásának jóváhagyásáról rendelkezõ kormányhatározatok megjelenése a közeljövõben várható, az Európai Bizottság 2016 nyarán dönt a tagállami tervek támogatásáról - közölte az NFM.
A tárca felidézte, Magyarország a tavalyi elsõ pályázati felhívásnál nettó 86 milliárd forintot nyert el tizenhat közlekedési fejlesztéshez a CEF forrásaiból. Az akkor elfogadott beruházások közé tartozik egyebek között a komáromi Duna-híd megépítése, a Kelenföld-Százhalombatta vasúti vonalszakasz korszerûsítése, 59 elõvárosi motorvonat korszerûsítése és az elsõ hazai cseppfolyósított földgáz (LNG) töltõpontok létesítése.
A kétoldalú támogatási megállapodásokat már minden nyertes projektre megkötötték, megvalósításukhoz 2015 decemberében meg is érkezett 11 milliárd forint elõleg.
A 2016 õszén megjelenõ harmadik pályázati felhívásban már a más országok által fel nem használt forrásokért is harcba lehet szállni állami vagy magán projektjavaslatokkal - emelte ki a fejlesztési tárca.
A huszonhat új közlekedésfejlesztési javaslat összesített elszámolható költsége hozzávetõleg 450 milliárd forint. A projektmennyiség így alkalmas lehet arra, hogy a magyar keretbõl még megmaradt forrásokat teljes egészében lekösse - idézi a közlemény Tasó László közlekedéspolitikáért felelõs államtitkárt. Hozzátette, az NFM ezzel együtt a harmadik fordulóra is részletesen kidolgozott fejlesztési tervekkel készül majd.
A már aláírt támogatási szerzõdéssel rendelkezõ kivitelezési és elõkészítési munkák megvalósítása részben már zajlik, és minden esetben legkésõbb idén nyáron megkezdõdik.
Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz egy új uniós alap, célja a transzeurópai hálózatok fejlesztésének felgyorsítása a 2014-2020 közötti idõszakban, a közlekedés mellett az energetikában és távközlésben is. A közlekedési ágazatra fordítható teljes pénzügyi keret 24,05 milliárd euró, ebbõl 11,30 milliárd eurót kizárólag a kohéziós országok használhatnak fel.
Magyarországnak 1,08 milliárd eurót (337 milliárd forintot) különítettek el a harmadik körös pályázatok elbírálásáig. A nemzeti keretben lévõ források összértéke, a 15 százalékos hazai önrészt is beleértve, nettó 396 milliárd forint - áll a közleményben.

MTI - Kanizsa



2016-02-20 05:26:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül