Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56893474    








Honlapkeszites

Húsvét - Jelentõsen bõvül az élelmiszereladás húsvétkor

Jelentõsen bõvül az élelmiszerek eladása húsvétkor, az idei húsvéti költekezés az élelmiszerek forgalmában az elõzõ évek adatai szerint mintegy 50-60 milliárd forintos többletet jelenthet - mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) fõtitkára az MTI érdeklõdésére.


Hozzátette, a húsvét az év elsõ olyan ünnepe, amely megnöveli az élelmiszervásárlásokat. Jelezte: 2015-ben 3,4 százalékkal nõtt a teljes élelmiszerpiac.
Húsvéti édességekbõl közel 4 milliárd forintért, mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti, három hónapos idõszakban - közölte a Nielsen piackutató pénteken az MTI-vel. Értéket tekintve 2 százalékkal, mennyiség szempontjából 10 százalékkal csökkent a forgalom az édességek piacán, a tavalyelõtti húsvéti szezonhoz képest.
Az édességek között továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak. A szezonális édességek teljes, forintban mért forgalmából a csokoládé nyúl piaci részesedése 41 százalék, a csokoládé tojás mutatója pedig 39 százalék maradt.
Utánuk, szintén érték szempontjából, a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következett, együttesen 10 százalékkal, ahogyan egy évvel korábban is.
Az egyéb csokoládé figurák, a kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el a múlt évben és azelõtt is. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok 3 százalékos részesedést értek el a legutóbbi két szezonban.
A Nielsen szerint folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minõségû, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik elõnyben. Tavaly a vevõk a húsvéti édességekre kiadott pénz 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 3 százalékponttal meghaladja a tavalyelõtti arányt.
A húsvéti édességek teljes értékben mért forgalmából a hipermarketek részaránya 3 százalékpontot emelkedett, és elérte az 50 százalékot. A diszkontok mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-rõl 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék, míg a drogériákra 1 százalék jutott - közölte a Nielsen.

 

MTI - Kanizsa



2016-03-13 10:25:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül