Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van.
Látogatók száma : 57023607    








Honlapkeszites

Elindult a viharjelzés a nagy tavakon

Közösen kapcsolta be a nagy tavakra telepített viharjelzõ rendszert Radics Kornélia, az Országos Meteorológiai Szolgálat (OMSZ) elnöke és Tollár Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Fõigazgatóság (OKF) vezetõje a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) konferenciáján, csütörtökön Budapesten.


Tanka László, az OKF informatikai fõosztályvezetõ elmondta, hogy a Balatonnál, három medencére osztva 30, a Tisza-tónál öt, a Velencei-tónál három, a Fertõ-tónál pedig magyar területen egy viharjelzõ állomást mûködtet a katasztrófavédelem.
Hangsúlyozta, hogy az OKF-nek jogszabályban elõírt feladata a viharjelzõ rendszerek üzemeltetése, azt követõen, hogy az OMSZ kiadja a figyelmeztetést.
A rendszert folyamatosan fejlesztik, így a Tisza-tónál a meglévõ ót állomás mellé további kettõ üzembe helyezését tervezik.
Ugyanakkor a Balatonnál arra törekednek, hogy a tengerre kifejlesztett LED-es világítótestekre cseréljék a fényjelzõket.
Ezek energiaigénye lényegesen kisebb, fényük pedig nagyobb távolságról észlelhetõ. Az egyik medencében már csak ilyen jelzõrendszer üzemel.
További fejlesztést jelent, hogy immár mobil készülékeken alkalmazható viharjelzõ applikáció is rendelkezésre áll. Vagyis egy nádasban, a kilátástól elzárva is értesülhet egy horgász a vihar közeledtérõl - mondta a fõosztályvezetõ.
Radics Kornélia hangsúlyozta, hogy a viharjelzés immár 82 éve mûködik a Balatonnál; az idén - prognózisuk szerint - az elmúlt évekhez képest nagyobb szélsebességre és erõsödõ viharokra kell számítani.
Közlése szerint jelszavuk a biztonság, védelem és megbízhatóság, ehhez pedig országszerte 700 állomásból álló mérõhálózat áll rendelkezésükre.
Ezek, illetve, a mûholdak, távérzékelõ rendszerek, radarok és szondák által szolgáltatott adatok alapján végzik munkatársaik az elemzéseket és készítik az elõrejelzést.
Ez elengedhetetlen a biztonságos közúti, légi és vízi közlekedés üzemeltetéséhez - mondta Radics Kornélia.
Vereczkey Zoltán a KTI ügyvezetõ igazgatója arról szólt, annál is inkább prioritás a közlekedéstudomány, mert minden haláleset értelmetlen, ami a közlekedés során bekövetkezik.
Ugyanakkor fontos a nemzetgazdasági súlya is, hiszen a hazai GDP 6 százaléka származik az ágazatból és 130 ezer embert foglalkoztat.
Arról is szólt, hogy nem lehet elég korán kezdeni a közlekedési nevelést, ezért már az óvodában elkezdik az ismeretek oktatását.
Továbbá külön programokat szerveznek az emelkedõ számú gyalogos és kerékpáros balesetek megelõzése érdekében - mondta.
Óberling József, az Országos Rendõr-fõkapitányság közlekedésrendészeti fõosztályának vezetõje hangsúlyozta, hogy az Európai Unió irányelveinek megfelelõen 2020-ig a 2010-es számhoz képest a felére kell csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak a számát, ami maximum 370 halálesetet jelentene Magyarország esetében.
Ez a szám 647 volt az elmúlt évben, ami jelentõs csökkenést jelent az 1990-es 2500 hoz képest.
Ezt a célt szolgálja a 160 mobil, 365 fix telepítésû intelligens traffipaxból álló Véda-rendszer kiépítése, amihez még tartozik 26 nagy teljesítményû gépkocsi is a külföldi szabálysértõk elfogása érdekében.
A tanácskozáson Szepessy Kornél a HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. vezérigazgatója bejelentette, hogy áprilisban átadják Közép-Európa egyetlen légiforgalmi oktatási, szimulációs és kutatás-fejlesztési tudásközpontját, a továbbiakban pedig egy kényszerhelyzeti központot is avatnak.

 

MTI - Kanizsa



2016-03-31 15:17:00


További hírek:


REND-ŐR ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül