Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56892331    








Honlapkeszites

A szállodák 22 százaléka megtéveszti a vendégeket

A vizsgált szállodák 22 százaléka, 173 szálláshelybõl 38 megtéveszti a vendégeket, azaz besorolási szintje nem felelt meg a követelményeknek, vagy panzióként jogsértõen nevezte magát szállodának - ez derült ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) legfrissebb vizsgálatán.


Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a hatóság a gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazó szálláshelyeket, továbbá azokat a szállodákat vizsgálta, amelyek a hivatalos európai Hotelstars védjegyrendszertõl eltérõ, 1-5 csillaggal jelzett besorolást alkalmazzák. Számos hotel mûködik Magyarországon úgy, hogy még nem kezdeményezte a Hotelstars tanúsító védjegy elnyerését.
Az ellenõrzés kiterjedt a Hotelstars védjeggyel nem rendelkezõ szálláshelyeknél arra, hogy az adott csillagszámmal jelzett kategória és az ahhoz kapcsolódó, a szálláshely által nyújtott szolgáltatások együttesen alkalmasak-e a fogyasztók megtévesztésére. A gyógyszálló vagy gyógyszálloda megnevezést alkalmazóknál azt vizsgálták, hogy rendelkeznek-e az ehhez szükséges minõsítéssel.
A leggyakrabban elõfordult jogsértések közül az NFH kiemelte: a szálláshely a "szálloda" vagy a "hotel" megnevezést használta annak ellenére, hogy nem felelt meg a vonatkozó jogszabályban foglalt követelményeknek, vagy a szálláshely annak ellenére szállodaként hirdette magát, hogy üzemeltetõje panzió üzemeltetésére kapott engedélyt
Gyakori volt, hogy a besorolás kategória szintje - felszereltség, szolgáltatások - nem felelt meg az átlagfogyasztó által elvárt követelményeknek. Az NFH szerint az ellenõrzés alá vont szálláshelyeket üzemeltetõ vállalkozások többsége pozitívan fogadta az ellenõrzéseket, a feltárt jogsértések, hiányosságok mielõbbi kijavítására, megszüntetésére törekedtek.

MTI - Kanizsa



2016-04-27 05:46:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül