Ma 2024. 11 22.
Cecília, Filemon napja van.
Látogatók száma : 57022018    








Honlapkeszites

Fogyasztóvédelmi hatóság: a tavaly vizsgált reklámok 13 százaléka volt jogsértõ

A reklámtevékenység tavalyi átfogó ellenõrzése során a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2039 reklámot vizsgált meg, ezek 13 százalékánál, 269 esetben állapítottak meg jogsértést - közölte az NFH az MTI-vel.


Az ellenõrzés 1880 reklám közzétételére alkalmas eszközt érintett, 14 százalékuk közölt jogsértõ hirdetést - tették hozzá.
Kiemelték: a hatóság egyaránt vizsgálta a közterületi, kirakati reklámhordozókat, valamint az újságokban, magazinokban, szórólapokban, reklámújságokban és az interneten megtalálható hirdetéseket, illetve a televízió- és rádiócsatornákon elhangzó reklámokat is.
A közlemény szerint az NFH az ellenõrzés során kiemelt figyelmet fordított a megtévesztõ kereskedelmi gyakorlatra és az egészségtudatosságot befolyásoló állítások valóságtartalmára.
A megtévesztõ kereskedelmi gyakorlatra példaként említették a reklámtáblán hirdetett minden termékre kiterjedõ akciót, ami az adott üzletben már nem a reklámban szereplõ feltételekkel valósult meg, valamint a kereskedelmi forgalomban kapható gyümölcslé dobozán feltüntetett olyan reklám szöveget, mint a "100 százalék almalé növényi kivonatú C vitaminnal dúsítva", amit a vállalkozás nem tudott igazolni.
A közlemény szerint több esetben tapasztalták, hogy a cégek reklámjukban gyógyító hatást tulajdonítottak például védõszemüvegnek, mágnesterápiának. A vállalkozások azonban nem tudtak olyan tudományosan megalapozott bizonyítékkal szolgálni, amely kétséget kizáróan igazolta volna állításaik valóságtartalmát - olvasható az NFH közleményében.

MTI - Kanizsa



2016-05-08 05:40:00


További hírek:


REND-ŐR ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül