Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56893112    








Honlapkeszites

Már magyar dinnyét árulnak több áruházlánc üzleteiben

Már megjelent a magyar dinnye több áruházlánc üzleteiben, és a nyár más szezontermékeibõl, így az ásványvízbõl, üdítõitalokból és jégkrémbõl is megnõtt a forgalom az élelmiszer-kiskereskedelemben - közölték az áruházláncok az MTI érdeklõdésére hétfõn.


Az Auchan Magyarország Kft. közlése szerint a görögdinnye továbbra is az áruházlánc legnépszerûbb nyári gyümölcse. Július elsõ hetében megjelent a magyar dinnye a polcokon, mely várhatóan július közepéig teljesen kiszorítja az import dinnyéket - írták.     

A Tesco áruházakban jövõ héttõl kizárólag magyar görögdinnyét árulnak majd, és a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. országos hálózata zöldség-gyümölcs polcain is kiemelten kezelik a magyar dinnyét. A görögdinnye népszerûsítésére a Spar roadshow-t is indít a Balaton körül.     

A nyár egyéb slágertermékeirõl azt közölték: az Auchan áruházakban az éves ásványvíz forgalom 30-35 százaléka esik a három nyári hónapra. Az elmúlt években a forgalom folyamatosan emelkedett: tavaly 4,3 százalékkal több ásványvíz fogyott, mint 2014-ben. Az áruházlánc tapasztalatai szerint egy átlagos kánikulai napon körülbelül 200-280 ezer darab palack, vagyis 130-190 ezer liter ásványvíz fogy.     

A nyár másik meghatározó terméke a jégkrém, melynek 92 százalékát május és szeptember között értékesítik. Az Auchan közel 250-féle jégkrémmel készült a nyári szezonra, köztük 38 sajátmárkás. Ezek között pálcikás és családi jégkrémek, multipack termékek, illetve jégkrém torták is vannak.     

A nyári szezonban a Spar Magyarország több árucikk esetén is növekedést tudott elkönyvelni. Júniusban dinnyébõl, jégkrémekbõl, ásványvizekbõl, sörbõl és a napozási termékekbõl is több fogyott. Kiemelték: idén a söröket illetõen folytatódott az elmozdulás a minõségi, azaz a magasabb árkategóriájú és az ízesített italok  irányába.     

A Tesco áruházakban nyáron 25-30 százalékkal emelkedik meg az ásványvizek iránti kereslet. A teljes ásványvíz forgalom közel fele május és szeptember között realizálódik. A fogyasztók körében a szénsavmentes ásványvizek, illetve az ízesített termékek a legnépszerûbbek. Jégkrémbõl és fagyiból átlagosan hétszeresére nõ a forgalom egy nyári hónapban - egy télihez képest -, ami nagyjából az éves forgalom 60 százalékát jelenti - közölte a Tesco.     

Adataik szerint sokan választanak speciális étrendjüknek megfelelõ jégrémet, a Tesco áruházakban egyre többen keresik a drágább, jobb minõségû termékeket. A legnépszerûbbek a családi kiszerelésû jégkrémek, ezt követik az úgynevezett multipack, azaz több pálcikás terméket egy dobozban tartalmazó csomagok, és végül a pálcikás termékek.     

A CBA az MTI kérdésére arról számolt be: a nyáron megszokott slágertermékek kiemelt népszerûséget élveznek. A legnagyobb forgalmat a múlt hét végén tapasztalták a CBA üzleteiben, ugyanis a kánikula és a labdarúgó Európa- bajnokság hatásai együttesen érvényesültek.     

A CBA bolthálózatában egy átlagos nyári naphoz képest mintegy 20 százalékkal több fogyott az üdítõkbõl, sörökbõl, ásványvizekbõl. A belvárosi üzletek kiugróan magas forgalmat értek el az említett három termékkörbõl, nem volt ritka az, hogy megduplázták az értékesítési mennyiségeiket. De jól fogytak a chipsek, snackek is, ezen árucikkekbõl átlagosan 10 százalékos volt a bõvülés.

MTI - Kanizsa



2016-07-12 04:42:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül