Ma 2024. 9 16.
Edit, Ciprián napja van.
Látogatók száma : 56891941    








Honlapkeszites

MGE: magas a jármûjavításban a feketegazdaság aránya

Az évi mintegy ezer milliárd forint forgalmú gépjármûjavítási szektorban 35-40 százalék a feketegazdaság aránya, az alkatrészkereskedelemnek pedig a fele illegális, forgalma eléri a 230 milliárd forintot - becsüli a Magyar Gépjármûimportõrök Egyesülete (MGE).


A szövetség szerint az illegális alkatrészkereskedelem és a sufniszervíz térnyerése nemcsak az állami bevételeket csapolja meg, hanem biztonsági és esetenként környezetvédelmi kockázatokat is hordoz. Ennek nagy jelentõsége van a magyar piacon, ahol a jármûállomány átlagéletkora 12 év körül van, miközben erõteljesen áramlik be az országba a magánimport használt autó - hívta fel a figyelmet Erdélyi Péter, az MGE ügyvezetõ elnöke.     

Az elsõ háromnegyed év adatai alapján az idén magánimport útján jóval több mint százezer használt autó érkezik az országba, többsége öt évnél idõsebb jármû.     

Az MGE Értünk hozzá kampányával próbálja a hivatalos szervízekbe terelni az autósokat, akik számára általában az olcsóbb ár teszi vonzóvá az illegális javítómûhelyeket.     

Pedig a szakszerûen végzett javítás megtérül - mutat rá az MGE: egy ötéves autó esetében 250-500 ezer forint árelõnyt jelenthet az eladó számára, ha kocsija pontosan vezetett szervízkönyvvel rendelkezik. Az autótulajdonos szervízköltségei eközben az elsõ öt évben 300-400 ezer forintra rúgnak a hivatalos márkaszervíznél.     

A szövetség azt tanácsolja a használt autót vásárolóknak, hogy vigyék el a szakszervízbe a jármûvet, mielõtt megvásárolják, ez különösen fontos magánimportból származó jármû esetén.     

Magyarországon 10-11 ezer szervíz mûködik hivatalosan, ebbõl 600-700 márkaszervíz. Együttes forgalmuk 230 milliárd forint, emellett az alkatrészforgalom eléri a 420 milliárd forintot. A szervízágazat 40-50 ezer embert foglalkoztat.

MTI - Kanizsa



2016-11-02 06:11:00


További hírek:


GAZDASÁG ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül