Ma 2025. 2 5.
Ágota, Ingrid, Etelka napja van.
Látogatók száma : 57268690    








Honlapkeszites

Formula-1: vörös és ezüst húsz tételben

Ma hajnalban már a szabadedzsékkel elkezdõdött a versengés, vagyis a hétvégén Ausztráliában indul a Formula-1 2017-es, húsz futamosra tervezett idénye és a várakozások hosszú idõ után ismét a tetõfokára hágnak. A változások többek között szabálymódosításokban, a zsetonrendszer felszámolásában, megváltozott küllemû autókban csúcsosodtak, ugyanakkor a szurkolók elvárása változatlan: bárki bármelyik csapatnak szorít, végül a favorizált versenyzõjét szeretné a topon, a gyõzelmi dobogón, no meg az imádott márkát a konstruktõri kiírás élén látni.

Így - ha csak a nagy konstruktõrök, vagy motorszállítók drukkereit vesszük górcsõ alá -, akár négy csapat is diadalmaskodhatna (persze adott versenyzõikkel együtt...) és ha az elõzetes tesztnapokat vesszük alapul, azok bizony nem sima Mercedes-gyõzelmet vetítenek elõre. Persze, ahogy a lovaknak a derbi, úgy a járgányoknak is a verseny napján kell majd jól futniuk...


Ahogy szerte a világon, úgy szûkebb környezetünkben is rengeteg F1 fanatikust találhatunk, akik számos alkalommal ráadásul a fotelszurkolás módiját feladva el is látogattak egy-egy futamra az egyes szezonok során. Halkan tesszük hozzá, jó szokásukból idén sem engednének...

- Annak idején 17 éves vágyam vált valóra, amikor 2014-ben a Mercedes - ráadásul önálló csapatként - nyerhetett, ezt csak fokozta, hogy tavaly már német pilótájával, az azóta visszavonult Nico Rosberggel tehette meg mindezt - vágott a közepébe Horváth Ferenc, akirõl aligha árulunk el nagy titkot, ha leírjuk, évrõl-évre a Hungaroringen, nem is akármilyen  helyekrõl szurkolhatja végig a Magyar Nagydíjat - Számomra éppen az elõbb elmondottakból eredõen egyáltalán nem voltak unalmasak az elõzõ kiírások, de ez nem jelenti azt, hogy változásokra nincs szükség.
Helyben is lennénk, mivel egy dolog az, amit az aszfaltcsíkon láthatunk és egy másik történet, ami a száguldó cirkusznak, mint egy önálló iparágnak a hátterében zajlik.
- Valahol nem rossz dolog, hogy úgymond az amerikaiak kezébe került az irányítás a 86 esztendõs Bernie Ecclestone-tól, hiszen az új tulajdonosi kör már meg is találta a módját, hogyan lehetne még jobban felfuttatni ezt a bizniszt. Új területeket kell megnyitni a média világában és a tengerentúlon, tehát az USA-ban is jobban eladhatóvá kell tenni a sorozatot. Szûkebb környezetünkre vetítve abban is biztos vagyok, hogy például a mi nagydíjunkon is lehetnek majd változtatások, ami a szurkolók jobb kiszolgálását teszi lehetõvé. A 2008-ig meglévõ extrákat remélem visszahozzák, amikor is példának okáért a járgányokkal valóban testközelbõl lehetett fotózkodni, illetve az F1 szinte hermetikus elzártságát ismét felszabadítják. Azt a show-t kell újra teremteni, melyek keretében gyakorlatilag személyesen találkozhatnak a rajongók a csapatokkal, megváltoztatva a verseny utáni azonnali felpakolás és távozás szokását.
S hogy mit vár az "újra rendezett" közegben a Mercedestõl Fecó?
- Tavaly június óta a Merci elõnye mintha csökkent volna, de azért szerintem idén is dominánsak leszünk és húsz futamból tizenötöt be is húzunk. A csapaton belüli felállás viszont kikristályosodni látszik, Lewis Hamilton alá a finn Valtteri Bottas másodpilótaként remekül bedolgozhat, így a britet újabb vb-címig segítheti, a Mercedes pedig ismét készülhet 2018-ra a McLarenhez...

Egy házzal arrébb Õri Gergõ (képünkön szinte teljes harci díszben...) abban bízik, hogy ehhez azért lesz egy-két szava a Ferrarinak is, az istálló versenygépei az idei tesztek során kimondottan jól repesztettek.
- Na jó, nem csupán az olaszokat figyelem, ezért megmondom õszintén, nem dõlök a kardomba attól, hogy a McLarennél a Honda nem muzsikál valami jól, szerintem az F1 legyen a tradicionális  európai gyártók színtere - tisztázta le gyorsan az alapokat Geri. - Amúgy tetszenek a kocsik, agresszívabbak, szélesebbek, nem tûnnek olyan lebutítottnak, a festésrõl pedig annyit, nekem mindig a Ferrari vöröse a legszebb. A Manor megszûnését ugyanakkor sajnálom, mert minél többen vannak a mezõnyben, annál látványosabb a futamok világa, mind' több lehet az egyéniség. Összességében izgalmas vörös-ezüst versenyfutást várok, a végén persze vörös sikerrel. A Red Bull formája attól függ, hogy miként sikerült az idei Renault-motor, fõleg az energiavisszanyerõ része. Mivel esetükben nem gyári csapatról beszélünk, ez egy vb-hadjárathoz náluk nem lesz elég.
Azért kicsit mélyebbre is áshattunk Gergõvel, lévén õ sem hazudtolta meg azt a tételt, ha autók, gokartok között nõnek fel a fiatalok, a pályaversenyekhez is másként viszonyulnak...
- Kimondottan pozitív, hogy eltörölték a zsetonokat és a motorok mondhatni szabadon tuningolhatók, pontosabban fejleszthetõk az idény során. Ahogy anno Enzo Ferrari is megmondta: "Az aerodinamika azoknak való akik nem tudnak motorokat építeni". Én is ebben bízom az ágaskodó lovacskák esetében, hogy sikerül erõbõl nyernünk. A Ferrari azért mindig is a Ferrari volt, szurkolótársaimmal együtt nekünk nem kellett idõközönként váltogatni, melyik csapatnak is drukkoljunk. Nálunk divatdrukkerségnek helye nincs, s mivel Kanizsán vagyunk, innen nincs is olyan messze az "ex-zeltwegi" Osztrák Nagydíj helyszíne, ahol július elején meg is nézhetjük a kedvenceket. Várom már nagyon, mint ahogy a teljes szezont is, ha pedig úgy adódik a hajnali kelés az adott hétvégék mindegyik napján garantált...

P.L.



2017-03-24 10:15:00


További hírek:


SPORT ROVAT >>>
FRISS HÍREK
05:10 - Emlékül